×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۳ آذر - ۱۳۹۶  
it is true
true
true
لاکچری طلایی ثروتمندان تهرانی؛از کاشت نگین در چشم تا دمپایی لاانگشتی ۲۵۰ هزار تومانی!

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا، این روزها با پدیده های نوظهور عجیبی مواجه هستیم که موجب می شود جوانان به سمت تجمل گرایی سوق پیدا کنند و از فرهنگ اصیلمان روز به روز دورتر شوند اما باید بدانیم که ریشه گرایش به سمت این موضوعات را باید در روح و روان افراد جستجو کرد.

در ادامه با تعدادی از این موارد آشنا خواهید شد.

پس از دغدغه‌های چشم هم چشمی برخی از جوان ایرانی بر سر لاکچری بودن، گفته می‌شود مدتی است که نوع نسبتا جدید عمل زیبایی بار دیگر رواج پیدا کرده است.

در این نوع عمل زیبایی یک پلاک با نگین طلا یا پلاتین بر روی سفیدی چشم کاشته می‌شود که به عقیده برخی، نشانی از لاکچری بودن است.

همچنین قیمت این عمل جراحی در تهران ۷ میلیون تومان گزارش شده است.

پیش از این نیز چند سال پیش خبر‌های مشابهی در این رابطه در فضای مجازی به گوش رسیده بود.

با این که امسال اخبار موثقی در این رابطه گزارش نشده است ولی این تصاویر در فضای مجازی با نام دغدغه جدید میلیونر‌های تهرانی به اشتراک گذاشته می‌شود.

کاربرانی نیز در رابطه با کاشت نگین ۷ میلیونی در چشم، به عنوان دغدغه جدید میلیونر‌های تهرانی می‌نویسند: ” این‌ها دغدغشون اینه بعد اونوقت ما هفت ساله دسته عینکمون شکسته با چسب نواری چسبوندم”

طی سالهای اخیر شاهد جولان و عرضه افسارگسیخته کالاهای “برندهای معروف جهانی” در کشورمان بوده‌ایم به‌گونه‌ای که با وجود تاکید تمام مسئولان ارشد نظام بر لزوم تقویت تولید ملی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ایرانی، ایجاد شعب مختلف برندهای معرف جهانی در سطح کلان‌شهرهای کشورمان عملاً نقش تعیین‌کننده‌ای در انحراف فرهنگ مصرفی خانوارهای ایرانی از مصرف تولیدات ملی به سوی مصرف کالاهای برند خارجی داشته است.

متاسفانه طی این سالها در کنار ایجاد شعب و نمایندگیهای رسمی برندهای جهانی در کشورمان در سایه غفلت مسئولان امر، شاهد عرضه سهل و آسان این محصولات لوکس وارداتی در قالب “فروش‌‌ اینترنتی” از طریق سایتهای فروشگاهی در فضای مجازی نیز بوده‌ایم به‌گونه‌‌ای که در حال حاضر سهم این فروشگاه‌های اینترنتی در ترویج، تسهیل و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند، کمتر از تاسیس نمایندگی‌های رسمی این برندها در کشورمان نبوده است.

نگاهی به صفحات عرضه کالاهای برند وارداتی در این فروشگاه‌های اینترنتی، به‌روشنی گویای تاثیر بسزای آنها در ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و تحریک به خرید کالاهای برند خارجی است.

یکی از سایتها و فروشگاه‌های معروف فروش اینترنتی که اتفاقاً دستی تمام در عرضه و فروش محصولات برند وارداتی دارد، اخیراً اقدام به فروش محصولات برند یک شرکت کانادایی در کشورمان کرده که با نگاهی به لیست اقلام چنین برندهایی می‌توان دید که مشابه باکیفیت تولید داخلی این کالاها در کشورمان به وفور موجود است و از سویی، قیمت‌های عجیب و غریب این کالاهای برند قابل تامل است.

یکی از اقلام برند کانادایی عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی کشورمان، “دمپایی لاانگشتی” با قیمت ۲۴۹ هزار تومان است!!

آیا واقعا عرضه و تبلیغ گسترده چنین کالاهایی و فرهنگ‌سازی برای بدترین نوع مصرفگرایی و “مانور اشرافیت” از طریق تبلیغ برای خرید کالاهای بی‌ارزش برند‌های خارجی با قیمت‌های گزاف، کم‌ترین مشابهتی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل و تقویت بنیه تولید ملی در کشورمان دارد؟!

آیا چنین رویه‌های غلطی در فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند خارجی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال” مزین شده و در حالی که کشورمان در شرایط سخت و رکود اقتصادی قرار دارد، کم‌ترین توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!

منابع:تسنیم/آریا

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا