×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۳ آذر - ۱۳۹۶  
it is true
true
true
چوب حراج سلبریتی‌های خارجی به زیبایی زنان

معصومه درخشان – کارشناس ارشد علوم ارتباطات طی گزارشی در پایگاه خبری مهرصبا نوشت:

دلش می‌خواست دوباره چند سالی جوان‌تر شود تا به این صورت بتواند همچنان در دل شوهرش دلبری کرده و ملکه زیبایی او باشد.

برای همین دست به هر کاری می‌زد و در اولین اقدام تصمیم گرفت خود را شبیه سلبریتی‌های هالیوودی و شبکه‌های خارجی کند، در نتیجه دست به دامن متخصصان به ظاهر حرفه‌ای زیبایی و در باطن غیرحرفه‌ای شد و هرآنچه که خودش زیبایی داشت نیز به باد فنا داد.

این مطالب حرف‌های مهری خانمی بود که می‌خواست با جبر روزگار مبارزه کند و همچنان زیبا بدرخشد.

مهری، شاید فراموش کرده بود که زیبایی و جلوه‌گری ظاهری تمام انسان‌ها تاریخ انقضاء دارد، وقتی پا به سن می‌گذاری، زیبایی نیز دیگر رفته رفته رنگ می‌بازد و قانون خلقت این‌گونه بنا نهاده شده است که تمام انسان‌ها باید برای زیبایی باطن و سیرت خود بکوشند.

البته افرادی مثل مهری کم نیستند، خیلی از دختران و زنان این شهر به دنبال نقش و نگار، جذابیت و زیبایی ثانویه در چهره‌هایشان هستند.

داشتن ابروهای هاشورزده، تاتو کرده، گونه‌های برجسته، لب‌های ژل زده و بینی‌های عروسکی معیارهای دیکته شده از سوی سلبریتی‌های خارجی هستند و بسیاری از زنان و دختران در توهمات دیکته شده از سوی آنها، چوب حراج به زیبایی خود می‌زنند و تصور می‌کنند هرقدر خود را با گفته‌های آنان مطابقت دهند می‌توانند زیبایی خود را بازیابی کنند.

پیش از این خدمات آرایشگاه‌های زنانه به اصلاح صورت، کوتاه کردن مو و آرایش موها محدود بود ولی الان به مدد شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی که دوره‌های کوتاه‌مدت دو یا سه روزه برای آرایشگران برگزار می‌کنند و به قول معروف متخصصان زیبایی پرورش می‌دهند و آنها نیز خود را در حد جراحان زیبایی متخصص این امر می‌پندارند.

به مدد این متخصصان چند روزه، دیگر خدمات آرایشگرهای زنانه به روش‌های سنتی محدود نمی‌شود و امروزه در آرایشگاه‌های زنانه انواع خدمات تاتو، هاشور و سایه ابرو، کاشت مژه، ژل لب،کاشت و دیزاین ناخن، بوتاکس، اپیلاسیون، حذف موهای زائد صورت و بدن، لنز زیبایی چشم، تاتوی خط چشم،کاشت مژه و…به مشتریانی که دستورات زیبایی خود را از این سلبریتی‌ها اخذ می‌کنند، ارائه می‌شود.

 البته کم نیستند خانم‌هایی که در اثر تبلیغات اغواکننده شبکه‌های داخلی و خارجی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند و در بسیاری از موارد تیر آنها به سنگ خورده و بعد کاسه چه کنم چه کنم به دست می‌گیرند تا بتوانند به حالت اولیه خود بازگردند.

خانم زهرا- د یکی از آرایشگرانی است که در منطقه کوی دانشگاه سالن آرایشگری دارد.

او در مورد دوره‌های آموزشی که توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های دارویی و آرایشی محصولاتی را که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، به صورت گسترده به کشور وارد می‌کنند و برای این که بازار مصرفشان تضمین شده و بیش از پیش گسترش یابد، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آرایشگران و سالن‌داران آرایشی برگزار کرده و برای ثبت‌نام افراد فراخوان اعلام می‌کنند.

وی خاطر نشان ساخت: در این کارگاه‌های آموزشی، در سطح مبتدی روش‌های رنگ کردن مو، انواع هایلایت، شناخت و ترکیب رنگ‌ها، انواع تجهیزات مربوط به این حوزه آموزش داده می‌شود.

آرایشگر تبریزی افزود: بعد از مرحله مقدماتی و مبتدی، نوبت به مرحله اول پیشرفته می‌رسد که در این مرحله نیز آموزش‌هایی در مورد تزریق ژل و بوتاکس، روش تزئین مو، اصلاح حرفه‌ای صورت و ابروها، هاشور و سایه زدن ابروها آموزش داده می‌شود و در مرحله دوم پیشرفته نیز کار با دستگاه‌های لیزر برای حذف موهای زائد صورت و بدن، اپیلاسیون، کاشت مو و حتی دوره‌های تزریق prp نیز توسط این شرکت‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بعد از این دوره‌ها، نوبت به معرفی و فروش انواع تجهیزات برای ارائه این نوع خدمات می‌رسد و اگر هر کدام از این آرایشگران برای سالن‌های زیبایی خود از این تجهیزات تهیه کنند، مطمئناً بازار این شرکت‌ها سکه است و این شرکت‌ها از برگزاری این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی چنین هدفی دارند.

آرایشگر تبریزی در مورد هزینه ثبت‌نام در این کلاس‌ها افزود: هزینه این کارگاه‌ها در برخی دوره‌ها رایگان بوده و در بسیاری از دوره‌ها، هزینه آن از ۵۰هزار تا ۳۰۰هزار تومان متغیر است.

یکی دیگر از آرایشگران که ۱۵سال سابقه کار آرایشگری دارد به خبرنگار ما گفت: گسترش رسانه‌ها و تنوع خدمات آرایشگری ما را مجبور می‌کند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنیم. اگر این دوره‌های آموزشی را سپری نکنیم مشتریان ما را به نسل قدیم و سنتی متهم کرده و تصور می‌کنند ما نمی‌توانیم خواسته‌های آنها را برآورده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر هرکدام از مشتریان در فضای مجازی به انواع مدل‌ها و مانکن‌ها دسترسی دارند و انواع و اقسام مدل‌ها و تزیین‌ها را روی صورت، پوست و مو و حتی روی بدن و دندان می‌بینند و انتظار دارند ما نیز طبق آنچه هنرپیشه‌ها و بازیگران فیلم‌های داخلی و خارجی انجام می‌دهند، برایشان کار کنیم.

این خانم آرایشگر برگزاری این نوع کارگاه آموزشی را در به‌روز بودن آرایشگران خیلی مفید دانست و گفت: این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هرقدر هم که غیرقانونی باشند، برای من مهم نیست، آنچه برای من مهم است یاد گرفتن و راضی نگهداشتن مشتریان است.

با وجود قانون و مصوبات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی که برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی پزشکی را وظیفه دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی کشور عنوان می‌کند ولی شاهد هستیم که شرکت‌های واردکننده تجهیزات آرایشی، بهداشتی و پزشکی و لوازم آرایشی نیز به صورت علنی و در همایش‌ها و کارگاه‌های چند روزه، دوره‌های آموزشی زیبایی پوست، مو، لیزر و انواع خدمات آرایشی را برگزار کرده و در کنار آن مافیای این شرکت‌ها باعث می‌شوند برخی آرایشگران برای خود کلینیک تخصصی در قالب زیباکده‌های آرایشی راه بیندازند.

معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در ۲۸ مهرماه سال ۹۴ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:«با توجه به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در زمینه پوست، مو و زیبایی، IPL ، انواع لیزر، الکترولیز، کراپو، میکرودرم، کاشت مو، تزریق ژل و چربی، PRP ، انواع فیلرها، مزوتراپی، برگزاری دوره‌های تغذیه و رژیم درمانی، چاقی و لاغری، طب مکمل شامل طب سوزنی، طب سنتی، هومیوپاتی، طب چینی و سایر دوره‌های آموزشی در زمینه پزشکی از سوی مؤسسات، شرکت‌های توزیع‌کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی و افراد اعلام می‌دارند چنین دوره‌هایی از نظر عملکردی فاقد هرگونه اعتبار بوده و گواهی‌های صادره، فاقد وجاهت قانونی است.»

فرهنگ زیباسازی چهره چنان گسترده شده و سایه خود را بر روی زندگی انداخته است که دیگر دختران و زنان گوششان به اطلاعیه، آگهی، هشدار و این قبیل مسائل بدهکار نیست و برای آنها فرقی نمی‌کند برای حذف موهای زائد به یک متخصص پوست،مو و زیبایی مراجعه کنند یا همین آرایشگاه‌هایی که طی چند روز متخصص زیبایی شده‌اند و زیباکده‌های عریض و طویل به راه انداخته‌اند.

برای آنها جوان شدن پوست مهم است و چشم و هم‌چشمی‌هایی که آنها را از سایر خانم‌ها متمایز کند.

در این بازار مکاره زیبایی نیز خیلی افراد از آب گل‌آلود ماهی گرفته و خود را در کسوت یک متخصص زیبایی قلمداد می‌کنند و با انواع ترفندها سعی می‌کنند برای زیباکده‌های خود مشتریان پر و پا قرص و مشتاق پیدا کنند.

خانم مهین- م یکی دیگر از آرایشگران است که در خصوص انواع خدمات ارائه شده در سالن آرایشگری خود می‌گوید: یکی از خدماتی که مشتریان خیلی زیادی دارد، رفع چین و چروک پوست و افزایش حجم لب‌ها با استفاده از حجیم‌سازی از طریق ژل است.

وی افزود: معتقدم این تخصص‌ها در حوزه وظایف و تخصص پزشکان جراحی زیبایی است ولی از آن جایی که هزینه این اقدامات در مطب پزشکان خیلی بیشتر است در نتیجه مشتریان ما ترجیح می‌دهند با نصف قیمت، این خدمات را در زیباکده‌ها و آرایشگاه‌های زنانه دریافت کنند، در نتیجه تمایلی برای رفتن به مطب پزشکان ندارند.

این آرایشگر ادامه داد: هرچند ما نیز با طی کردن این دوره‌ها آموزش دیده هستیم.

ورود بی‌ضابطه آرایشگران به حوزه کاری جراحان، متخصصان زیبایی و جراحی لیزر همچنین شرکت در دوره‌هایی که براساس اطلاعیه سازمان نظام پزشکی ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد،  نشان بی‌نظمی در حوزه زیبایی و رهاشدگی این حوزه به حال خود است که نتیجه آن می‌شود ایجاد و راه‌اندازی کلینیک‌های زیبایی و چوب حراج زدن به سلامتی و زیبایی زنان و دختران.

البته در این میان گروه هدف نیز همچنان سرگردان هستند و نمی‌دانند در آشفته بازار جراحی زیبایی، آدرس مطب پزشکان جراحی را اشتباهی رفته‌اند یا کلینیک‌های زیبایی آرایشگران را، اما باید پرسید که عواقب این آدرس اشتباه چگونه جبران می‌شود؟

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا