×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۹ دی - ۱۳۹۶  
it is true
true
true
هشدار انجمن ایتالیایی: نصف کردن قرص ها تاثیرات خطرناکی دارد

انجمن ایتالیایی پیرشناسی و طب سالمندان ‘Sigg’ هشدار داد که نصف کردن قرص ها و کپسول ها می تواند تاثیرات خطرناکی به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا، نصف کردن یا خرد کردن قرص ها و قاطی کردن آنها با غذا یا نوشیدنی ها برای بلعیدن راحت تر بوِیژه در سنین بالا، یک عادت گسترده و خطرناک است.
به عقیده انجمن ایتالیایی پیرشناسی و طب سالمندان ‘Sigg، این عادت بد باید ترک شود چرا که با این کار ساختار دارو عوض شده و می تواند منجر به کاهش تاثیر و افزایش خطرات ناشی از مصرف آن شود.
با نصف کردن قرص ها، نمی توان نیمه برابر و دوز دقیق آن را بدست آورد و اغلب کمی از دارو نیز به هدر می رود و بدین ترتیب کمتر از اندازه ای که پزشک تعیین کرده است، دارو جذب بدن می شود.
بر اساس آمارها این تغییر دوز، حتی با استفاده از وسیله مخصوص برای بریدن قرص ها، می تواند به ۱۵ درصد برسد. البته بیشترین خطر در صورتی است که داروی مذکور باید دقیقا با اندازه تعیین شده توسط پزشک مصرف شود و حتی کمترین تغییر در آن می تواند تاثیرات سمی در بدن داشته باشد.
بنابراین باید عادت نصف کردن یا خرد کردن قرص ها و کپسول ها را کنار گذاشت چرا که تاثیر خود را از دست داده و مشکلات دیگری ایجاد می کنند. اغلب وقتی بیمار باید چند قرص را مصرف کند، این عادت وجود دارد که داروها را با همدیگر می بلعد که متاسفانه این کار نیز می تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد و منجر به تداخل اثرات ماده اصلی داروها با یکدیگر شود.
این انجمن ایتالیایی توصیه می کند که قرص ها و کپسول ها را به همان شکل و اندازه که دارند مصرف شوند یا از دوزهای پایین تر استفاده شود و در نهایت اگر مشکل در بلعیدن قرص است، قطره، شربت یا پودر آن تجویز شود.

منبع:ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلافروش ویلا