×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۳۹۷  
it is true
true
true
اشتباهات رایج در تمرینات بانوان

اولین اشتباه رایج در بانوان و تمریناتشان گرفتن رژیم های من‌درآوردی و یا به سفارش فلان همسایه و یا فامیل می باشد و یا رژیم های قابل دسترس اینترنتی.

در توضیح و اصلاح باید عرض کنم که بانوان محترم و گرامی، رژیم یعنی درست مصرف کردن نه این که مصرف نکردن. بدن انسان به تمام موادغذایی احتیاج دارد با محروم کردن بدن خود از برخی موادغذایی جز ضرر و زیان هیچ چیزی حاصل نخواهد شد.

دومین اشتباه در تمرینات بانوان، فراموش کردن استایل زنانه آنها و بهره‌مندی از حرکاتی است که بدن آنها را به سمت و سوی فیزیک های خشن و مردانه می برد.

مثلاً حرکات بازو و پشت بازوی بسیار و یا زیربغل و سرشانه های بسیار حرفه ای، البته در مسابقه. فراموش نکنید اگر قصدتان تناسب اندام و فیت شدن می باشد از افراط در برخی حرکات جلوگیری کنید و سراغ حرکاتی بروید که مربی آگاه شما در مبحث بانوان برای شما طراحی کرده است.

سومین اشتباه رایج در بانوان استفاده از حرکات و وزنه های بسیار سنگین می باشد. استفاده از پرس ها و اسکوات های فوق سنگین. فراموش نکنید سنگین تمرین کردن با بیش از حد توان وزنه زدن بسیار تفاوت دارد.

در نظر داشته باشید که بانوان به دلیل داشتن فیزیکی ظریف از حالت های ویژه ای برخوردارند و فشارهای غیرمتعارف برایشان جز آسیب رسانی چیزی در بر نخواهد داشت.

چهارمین اشتباه رایج در تمرین بانوان استفاده بیش از حد در هوازی هاست. مثلاً روزی یک یا دو ساعت هم دیده شده که بانوان روی دستگاه تردمیل در حال تمرین هستند.

در توضیح یان مسئله این که فراموش نکنید آن قدر که شما برای چربی سوزی نیاز به یک رژیم غذایی مناسب دارید و بسیار حائز اهمیت است، در تمرین نخواهد بود. یعنی همان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کافی خواهد بود.

پنجمین اشتباه رایج در تمرین بانوان، عدم استفاده از حرکات پلایومتریک و یا حرکات جهشی و استقامتی است.

در توضیح این که همیشه تردمیل و دوچرخه ها نیستند که کمک حال چربی سوزی شما می شوند. کمی تنوع در روش هوازی ها مثل انجام دادن پلایومتریک ها و شنا و ورزش هایی از این قبیل هم متنوع و هم بسیار مفید خواهد بود.

ششمین اشتباه رایج در تمرینات بانوان توجه نکردن به تیپ بدنی و اولویت بندی تمرین عضلات می باشد. توضیح اینکه مثلاً در انتخاب حریف تمرینی گاهی ۲ تیپ بدنی غیرمتقارن با یکدیگر کار می کنند و این یعنی اشتباه بزرگ.

ضمناً سلیقه ای پرداختن به نحوه پرورش عضلات، شما را از هدف یک بدن متناسب دور می کند. پس آن چیزی را که نیاز بدن شماست، در اولویت تمرین قرار دهید.

📩ارسالی از سید مرتضی حسینی مربی بین المللی پاورلیفتینگIPF

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت