×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۳۹۷  
it is true
true
true
نکات کلیدی تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

•استفاده از چهار گروه اصلی غذایی؛ نان، غلات – میوه و سبزی – گوشت و حبوبات – شیر و لبنیات
•رعایت اصول اساسی تغذیه (تعادل، تنوع، تناسب، کفایت کنترل و کالری)
•استفاده از سه وعده اصلی غذایی (افطاری، شام و سحری) و عدم حذف هیچ کدام از این وعده ها
•استفاده از آّب، آب میوه و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر
•بهتر است وعده افطاری ویژگی های یک صبحانه ساده، وعده سحری ویژگی های ناهار و وعده شام هم مشابه یک شام ساده در روزهای عادی باشد.
•استفاده از خرما و کشمش به جای انواع شیرینی، زولبیا و بامیه
•پرهیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر
•پرهیز از مصرف نمک زیاد به دلیل ایجاد احساس تشنگی در طول روز و دفع مایعات از بدن
•استفاده از خشکبار و میوه های خشک و برگه ها به منظور تأمین انرژی و سایر مواد مغذی
•خودداری از مصرف انواع دسرها و شیرینی ها با شکر زیاد در برنامه افطار و سحر
•محدودیت استفاده از غذاهای سرخ شده به دلیل اختلال در هضم مناسب غذا و سوزش سر دل
•پرهیز از انجام تمرینات ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و موکول کردن فعالیت بدنی شدید به ۲ ساعت بعد از افطار
سید مرتضی حسینی مربی بین اللملی پاورلیفتینگ IPF

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت