×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۳۹۷  
it is true
true
true
قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبار راه‌آهن میانه- تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی صبح دوشنبه به همراه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- تبریز بازدید کرد و از قول مساعد وی در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- تبریز بازدید کرد و در این خصوص گفت: راه‌‌آهن میانه- تبریز از پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه ریلی و یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی به طول ۲۰۵ کیلومتر است.
وی افزود: این خط آهن از شهرستان میانه شروع و پس از عبور از شهرستان ترکمنچای و بستان آباد و گردنه شبلی به شهر تبریز ختم می‌شود و در حدفاصل میانه تا بستان‌آباد در مناطق زاویه، نقلان، ترکمنچای، شهریار، تیکمه‌داش و بستان‌آباد دارای ایستگاه است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با اعلام تکمیل زیرسازی این خط ریلی حدفاصل میانه تا بستان‌آباد اظهار داشت: زیرسازی محدوده بستان‌آباد تا تبریز هم با پیشرفت فیزیکی۶۲ درصد در حال اجرا است.
خادمی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بخش روسازی میانه تا بستان‌آباد ۶۵ درصد است که در صورت تخصیص اعتبار به موقع این پروژه در زمان مقرر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر قول مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین بودجه مورد نیاز طرح گفت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز، از سوی دولت ۳۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و ۱۵۰ میلیارد تومان نقدی در نظر گرفته شده است.
خادمی در خصوص ایستگاه‌های این محور عنوان کرد: در این مسیر ۹ ایستگاه طراحی شده که تا کنون سه ایستگاه ساخته شده و شش مورد دیگر نیز در حال ساخت است.
وی ایستگاه مسافری بستان‌آباد را یکی از ایستگاه‌های مهم این خط معرفی کرد و اظهار داشت: این ایستگاه در ۱۴ هکتار با زیربنای ۶ هزار و ۸۳۶ مترمربع طراحی شده که مساحت ساختمان اصلی آن ۱۸۲۰ مترمربع است که با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی کل ایستگاه نیز ۴۲ درصد تخمین زده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: این محور دارای ۱۷ کیلومتر تونل است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن احداث شده است و پنج کیلومتر پل خاص هم در این محور اجرایی می‌شود که تاکنون ۲ کیلومتر آن ساخته شده است.
خادمی در خاتمه با اشاره به خط‌آهن فعلی این مسیر که از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر تهران- تبریز شروع می‌شود گفت: مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداث خط‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز که ۱۱۴کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر موجود است زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
طراحی سایت