امروز جمعه, 27 مرداد 1396 - Fri 08 18 2017




فرماندار ویژه میانه خواستار دایر نمودن دفتر نمایندگی اداره ثبت احوال در بخش های تابعه شهرستان شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه در بخش های شهرستان در زمینه ثبت احوال کمبودهایی وجود دارد، خواستار دایر نمودن دفتر نمایندگی اداره ثبت احوال در بخش ها شد.


به گزارش پایگاه خبری مهرصبا، حمید شکری در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان میانه با حضور جودی مدیرکل ثبت احوال استان افزود: با توجه به لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی، بخش های کندوان و کاغذکنان میانه نیاز به دایر شدن این نمایندگی دارند.


وی با بیان اینکه پیش نیاز بسیاری از امور در کشور برای برنامه ریزی و توسعه، بحث اطلاعات و آمار صحیح از جمله وقایع حیاتی است، گفت: ما در این زمینه نواقصی داریم که این نواقص، برنامه ریزی ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.


فرماندار میانه تاکید کرد: بايد براي ثبت به موقع وقايع حياتي در جامعه فرهنگ‌سازي شود زيرا اين امر بستر مناسب براي تصميم‌گيری و برنامه‌ريزي را براي مسئولان فراهم مي‌كند.


وی افزود: وقايع حياتي يكي از نيازهاي مهم و اساسي جامعه و برنامه‌ريزان كشور است و ثبت احوال از ادارات حساسي است كه هويت و مليت مردم با آن گره خورده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، کاهش جمعیت در استان به حدود یک و دو دهم در استان را هشدارعنوان کرده، گفت: با این وضعیت جمعیت ما به سمت پیری می رود و باید برنامه های مدون برای کنترل جمعیت برای حل این موضوع داشته باشیم.


جودی با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد از جمعیت کشور، جمعیتی فعال هستند گفت: این عدد نشانگر این است که باید کشورمان توسعه یافته باشد زیرا هر جامعه که چنین جمعیت فعالی داشته باشد توسعه یافته است ولی با رفع مشکلاتی چون بیکاری می توان نرخ رشد جمعیت را افزایش داد که اگر این رقم به 2 و دو دهم افزایش یابد یعنی ما توانسته ایم نرخ جمعیت فعال جامعه را حفظ کرده و در سال های آینده مشکلی نداشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه، اکنون  این سازمان می تواند ظرف 15 روز کارت هوشمند ملی و ظرف یک روز شناسنامه  صادر و تحویل نماید افزود: ما از مراجعه مردم جهت اخذ یا تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند استقبال می کنیم و پیش بینی می کنیم ظرف دو سال تمامی مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.


مدیر کل ثبت احوال در ادامه با بیان اینکه هم اکنون مردم از مزایای کارت ملی هوشمند بهره مند نیستند و صرفا همان کاربرد کارت ملی قدیمی را دارد، گفت: کاربرد اصلی کارت ملی هوشمند این است که سیستم های ادارات به آن مجهز شده و مردم بدون صرف هزینه و بوروکراسی های اداری و همراه داشتن اسناد، مدارک و کپی با مراجعه به ادارات، امور خود را حل و فصل کنند.


جودی با اشاره به اینکه تاکنون برای 30 درصد از جمعیت واجد شرایط استان، قریب به 1 میلیون و 300 نفر کارت ملی هوشمند صادر کردیم گفت: مصمم هستیم که تا پایان سال جاری حدود 1 میلیون 500 کارت ملی هوشمند دیگر صادر و تحویل مردم نموده، این آمار را به60 درصد برسانیم و با توجه به افزایش دفاتر پیشخوان در سطح استان 40 درصد باقی نیز با سرعت صادر خواهد شد.


وی از آمادگی ثبت احوال استان برای دایر نمودن نمایندگی ثبت احوال در هرجای استان که واقعا نیاز باشد خبر داده، افزود: با توجه به تقاضاهای بالا ، اگر امکانات و تجهیزات مناسب توسط درخواست کنندگان تامین گردد، پس از بررسی و تصمیم گیری دایر خواهد شد و آذربایجان شرقی از بابت توسعه یافتگی ادارات در بین دیگر استان های کشور جزو توسعه یافته های این حوزه به شمار می رود زیرا بیش از 40 اداره و نمایندگی غیر از دفاتر پستی و پیشخوان که خدمات ثبت احوال ارائه می کنند، دارد.


جودی ادامه داد: بخش های کاغذکنان و کندوان شهرستان میانه تقاضای دایر شدن نمایندگی ثبت احوال را دارند و ما بررسی خواهیم کرد.

ارتباط با مدیر سایت:

نام و نام خانوادگی:

   پست الکترونیک:

     متن:

تماس با ما

2467115
امروز
دیروز
ماه جاری
بازدید کل
3077
5841
99363
2467115
امروز: جمعه، 27 مرداد 1396


    شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی مهرصبا در ویرایش و تلخیص مطالب مندرج مختار است.مدیریت

تمامی اخبار و مطالب و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مهرصبا میباشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

  

ورود یا عضویت

ورود

مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي اطلاعات بيشتر درباره مجوز استفاده از اين قالب به سايت خليلان رسانه مراجعه کنيد .