امروز شنبه, 20 آذر 1395 - Sat 12 10 2016




نکات کلیدی تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

سید مرتضی حسینی طی یادداشتی با عنوان نکات کلیدی تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان در پایگاه خبری مهرصبا نوشت :  

-استفاده از چهار گروه اصلی غذایی؛ نان، غلات - میوه و سبزی - گوشت و حبوبات - شیر و لبنیات

 -رعایت اصول اساسی تغذیه (تعادل، تنوع، تناسب، کفایت کنترل و کالری)

 -استفاده از سه وعده اصلی غذایی (افطاری، شام و سحری) و عدم حذف هیچ کدام از این وعده ها

 -استفاده از آّب، آب میوه و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر

 -بهتر است وعده افطاری ویژگی های یک صبحانه ساده، وعده سحری ویژگی های ناهار و وعده شام هم مشابه یک شام ساده در روزهای عادی باشد.

استفاده از خرما و کشمش به جای انواع شیرینی، زولبیا و بامیه

   -پرهیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر

پرهیز از مصرف نمک زیاد به دلیل ایجاد احساس تشنگی در طول روز و دفع مایعات از بدن

استفاده از خشکبار و میوه های خشک و برگه ها به منظور تأمین انرژی و سایر مواد مغذی

   -خودداری از مصرف انواع دسرها و شیرینی ها با شکر زیاد در برنامه افطار و سحر

   -محدودیت استفاده از غذاهای سرخ شده به دلیل اختلال در هضم مناسب غذا و سوزش سر دل

پرهیز از انجام تمرینات ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و موکول کردن فعالیت بدنی شدید به 2 ساعت بعد از افطار 

ارتباط با مدیر سایت:

نام و نام خانوادگی:

   پست الکترونیک:

     متن:

تماس با ما

891105
امروز
دیروز
ماه جاری
بازدید کل
3236
11056
56107
891105
امروز: شنبه، 20 آذر 1395


    شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی مهرصبا در ویرایش و تلخیص مطالب مندرج مختار است.مدیریت

تمامی اخبار و مطالب و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مهرصبا میباشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

  

ورود یا عضویت

ورود

عضویت

ثبت نام کاربر
یا انصراف
مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي اطلاعات بيشتر درباره مجوز استفاده از اين قالب به سايت خليلان رسانه مراجعه کنيد .