امروز پنج شنبه, 30 شهریور 1396 - Thu 09 21 2017




مانیفست مقاومت (بخش 4)

 

رضا عباسی اقدم در بخش چهارم یادداشت مانیفست مقاومت در پایگاه خبری مهرصبا نوشت :

کالای ایرانی با برچسب خارجی!!

یک جستجوی ساده در گوگل با کلیدواژه "تولید داخلی" و "خرید کالای بومی" نشان می دهد که در دنیا چه خبر است. یکی از دهها عامل موفقیت ژاپن تکیه بر تولید داخلی و حمایت از کالای ژاپنی بود. ژاپنی ها حتی در شرایط ضرورت هم بسوی جنس خارجی نرفتند  تا اینکه خودشان آن محصول را تولید کنند. کشور هند هم اکنون یکی از اقتصادها و صنایع برجسته دنیاست، همان کشوری که رهبرش به یک چرخ ریسندگی و لباس کهنه محلی افتخار می کرد. واهر لعل نهرو و مهاتما گاندی بصورتی افراطی این تفکر را جا انداختد.

حسینیه جماران و زیلوی معروف آن یادتان هست؟ محل ملاقات مردمی و دیپلماتیک رهبر معظم و دمپایی ساده و موکت ساده آن را چطور؟ همان فضایی که شخصیتی چون پوتین بدون تشریفات و با تواضع به دیدار رهبر رفت. ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی و غربزدگی، الگویی است که از رهبران یک کشور شروع می شود. در کشوری مثل فرانسه و ایتالیا و آلمان بعلت قرابت فرهنگی و زبانی و جغرافیایی با انگلستان، طبیعتاً باید زبان انگلیسی بلد باشند، اما اگر در این کشورها انگلیسی صحبت کنید، مردم عادی بندرت جواب شما را می دهند چرا که فرهنگ و زبان خود را برتر می دانند.

اگر صنعت و شرکتی در ژاپن و کره و هند امروزه در دنیا اعتبار و شهرتی دارد، دهها دلیل دارد اما یکی از آن دلایل، اعتماد و حمایت و خرید بومی مردم آنهاست، هرچند که در ابتدا محصولشان مشکل داشته و در حد نام های غربی نبوده است. این که ما فرض کنیم همیشه جنس خارجی خوب است، یک خودباختگی  خودفریبی کودکانه و الیناسیون فکری است.

هر ایرانی می داند که بسیاری از پوشاک تولید شده در ایران با برچسب و لوگوی جعلی ترکیه ای  و ایتالیایی وارد ویترین مغازه ها می شوند. قرار نیست و انتظار نمی رود افراطی و غیرمنطقی عمل کنیم اما حد اقل می توانیم در تمام خریدهایمان، اولویت و توجه بیشتری به کالای ایرانی بدهیم. در خرید وسایل اداری، جایزه، تدارک مراسم اداری و بسیاری برنامه های دیگر می توانیم محصول ایرانی هم رده خارجی بخریم. بجای خرید وسایل چینی وترکیه ای برای جایزه دانش آموزی می توانیم جنس ایرانی بخریم یا می توانیم اردوهای تفریحی را بعنوان جایزه دانش آموزی در نظر بگیریم  تا تمام هزینه های انجام شده بومی شود. بعلاوه اینکه نقاط دیدنی کشور را معرفی کرده ایم و داشته های بومی خود را تبلیغ کرده ایم. نه فقط ایرانی که باید نگاهی بومی داشته باشیم به سرمایه های منطقه خودمان، به محصولات تولیدی شهر خودمان، به اندیشه های بومی، به توانمندی های بومی، به جوانان و قدرت اجرایی بومی خودمان. قرار نیست به دیگران پند دهیم و موعظه کنیم، از خودمان شروع کنیم، از زندگی شخصی خودمان، همین الان و همین اولین خرید. قرار نیست و انتظار نمی رود یک فرد طوفان بپا کند، می خواهیم یک قدم ایرانی برداریم. یک دست صدا ندارد اما هفتاد میلیون دست صدایی دارد کوبنده و مهیب.

 

 

 

ارتباط با مدیر سایت:

نام و نام خانوادگی:

   پست الکترونیک:

     متن:

تماس با ما

2648631
امروز
دیروز
ماه جاری
بازدید کل
3775
6768
115865
2648631
امروز: پنج شنبه، 30 شهریور 1396


    شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی مهرصبا در ویرایش و تلخیص مطالب مندرج مختار است.مدیریت

تمامی اخبار و مطالب و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مهرصبا میباشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

  

ورود یا عضویت

ورود

مجوز استفاده از قالب خبري ناب نيوز براي اين دامنه داده نشده , براي اطلاعات بيشتر درباره مجوز استفاده از اين قالب به سايت خليلان رسانه مراجعه کنيد .