×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۶:۲۴
it is true
true
true
حجت الاسلام و المسلمین مظفری میانجی:مجلس آتی بعد نظارتی که چندین سال خاموش بود را روشن کند / کلاس اخلاق برای نمایندگان گذاشته شود

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران گفت: مجلس یازدهم در بعد قانون‌گذاری در راستای تولید و احیای بعد نظارت که در مجلس کنونی خاموش شده بود همت مضاعفی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، حجت الاسلام و المسلمین سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران  در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما در مسائل اقصادی با تعداد زیادی مشکلات روبه رو است و از سوی دیگر رهبری انقلاب  سال جدید را سال جهش تولید نامیدند  ضروری است  مجلس یازدهم در دو  بعد قانون‌گذاری و نظارت همت مضاعفی داشته باشد.

میانجی احیا کلاس اخلاق برای نمایندگان مجلس  را مانند  دهه ۶۰ و ۷۰ یک ضرورت برای مجلس آتی دانست و گفت: امیر مومنان علی(ع)  با توجه به این که  امام شیعیان و خلیفه مسلمین بودند گاهی اوقات  در مسجد به استماع از مسلمین می‌نشستند و به شاگردانشان می‌گفتند که بالای منبر بروید و سخنرانی کنید که در موعظه اثراتی وجود دارد، این موضوع بالاخص برای مسئولین سیاسی نسبت به سایر افراد جامعه  به منظور فاصله نگرفتن از معنویات و غذای روح یک نیاز مبرم است.

وی به وظیفه قانون‌گذاری مجلس اشاره کرد و افزود:  در بعد قانون‌گذار، مجلس آینده می بایست در ریل گذاری‌هایش توجه ویژه به تولید و کارآفرینی داشته باشد و همه بسترها لازم را برای تحقق این امر فراهم کند تا سرمایه‌دارن، سرمایه‌های خود را به جای ورود به مشاغل کاذب یا سپرده‌گذاری در بانک‌ها، وارد عرصه تولید کنند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به جهش تولید برسیم می‌بایست بسترها آن را مجلس آتی فراهم کند، کما اینکه مجلس باید در ریل گذاری‌های و اولویت‌های خود دقت کند و بهای بیشتری به  تولید و اشتغال بدهد چرا که کشوری می‌تواند در عرصه‌های بین المللی  پویا باشد که اقتصاد و تولید قوی‌تری داشته باشد.

میانجی در ادامه مطلب فوق به بحث تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر شرایط تسهیلات بانکی به گونه‌ای شده است که این تسهیلات کمتر به تولید اختصاص داده شده و در جای دیگر یا توسط چند نفر به اندازه بودجه چند بانک به یغما رفته است و در نهایت ضرر آن را کارفرما می‌بیند.

وی به مسئله مالیات اشاره کرد و در همین خصوص گفت: مجلس باید سعی کند در خصوص اخذ مالیات از تولیدکنندگان قوانین مشوقی وضع کند و اخذ مالیات از تولید کننده را عقلای کند، همچنین برای ثبات در بازار و امنیت شغلی  قوانین خوبی وضع کند تا تولید کننده آسوده خاطر باشد.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در ادامه به بعد نظارت مجلس پرداخت و اذعان کرد: مسئولیت نظارت مجلس به حقیقت کلمه احیا شود، گویا این مجلس تعطیل شده بود و ما به همین منظور از این مجلس گلایه‌مندیم.

میانجی در تشریح وضعیت نظارت مجلس کنونی بازار خودرو را مثال زد و در همین رابطه عنوان کرد: وضعیت شرکت‌های خودرسازی نه اینکه مطلوب نیست بلکه بسیار شکننده است، آیا بعد نظارت مجلس خواب بود؟ آیا احساس مسئولیت نمی‌کردند؟ لذا برخی از قصورها به کل کشور لطمه و ضربه می‌زند.

وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: در خصوص شرکت‌های دولتی مانند شستا که چرا شرکتی به این بزرگی باید زیان ده شود یا اینکه چرا اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوصی سازی باید به گونه‌ای اجرا شود که سرمایه‌داران سرمایه‌دارتر و فقرا فقیر شوند؟ به همین منظور مجلس  آتی می‌بایست اقدام عاجل در بعد نظارتی کند.

این استاد دانشگاه  برطرف شدن سیستم کاغذ بازی را از اولویت‌های دیگر مجلس آتی خواند و گفت: مجلس آتی راهی را در جهت رفع کاغذ بازی پیدا کند تا تولیدکننده و کارآفرین‌ها راحتر بتوانند اقدامات لازم در راستای رونق تولید بردارند.

میانجی گفت: مجلس آتی مجلس پویا، زنده و پر تلاش باشد و به صورت جهادی در دو بعد نظارت و قانون‌گذاری وارد شود تا نواقص‌ها برطرف شود.

وی با عنوان این مطلب که شان مجلس بسیار تنزل پیدا کرده است افزود: مجلس به جای اینکه به مسائل سیاسی بپردازد و جناح‌های یکدیگر را بکوبند، احساس مسئولیت کند و این معایب را برطرف سازند، آن وقت هم  مردم رغبت بیشتری در رای گیری نشان می‌دهند.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false