×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۷:۱۱
it is true
true
true
رنگ کرونا در آذربایجان‌شرقی نارنجی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام این‌که استان آذربایجان‌شرقی در وضعیت «نارنجی» کرونایی است، گفت: پنج شهرستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند .

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، محمدحسین صومی روز چهارشنبه در اولین جلسه استانی بررسی روند اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در شهرستان اهر با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد، گفت: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی نیازی به آمارسازی نداریم؛ بلکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در استان اذربایجان شرقی خبر داد، افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا به شهرستان اهر تعلق می‌گیرد و به طور میانگین روزانه ۴۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا برای استان سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های پُر خطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در آذربایجان شرقی حداقل تا چهار ماه از حضور در اجتماعات خودداری کنند، اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و پنج درصد از مجموع مبتلایان کرونایی در استان جان‌باخته‌اند.

صومی؛ شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: در حدود ۳۰۰۰ تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

بسیج و سپاه در جبهه مقابله با کرونا قرار دارند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا بابیان این‌که طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سپاه عاشورا در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود؛ اظهار کرد: نیروهای بسیج در مقابله با ویروس کرونا همپای کادر درمان و پای‌کار است.

الیاس گل‌محمدزاده گفت: یکی از محورهای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» این است که بیماران کرونایی در منزل تحت درمان قرار گرفته و تا حد امکان از مراجعه به بیمارستان جلوگیری شود و در این راستا تیم‌های درمانی در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: نیروهای تیم‌های درمانی قبل از حضور در منازل بیماران کرونایی به طور کامل آموزش دیده‌اند و مسئول فنی این تیم‌ها از سیستم بهداشت و درمان است.

گل‌محمدزاده اضافه کرد: بسیجیان در بحث مقابله با کرونا و قطع زنجیره انسانی به جهت خدمات‌رسانی به مردم درگیر با کرونا در جبهه سلامت به دفاع خواهند پرداخت و خریدهای خانه بیماران کرونایی تا درمان و رعایت اصولی قرنطینه بر عهده بسیجیان خواهد بود.

وی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در مدت ۱۰ روز؛ خریدهای ارزاق و داروی منازل ۴۲ نفر از بیماران کرونایی توسط بسیجیان اهری تامین و تحویل شده است تا برای انجام خریدهای خانه از منزل خارج نشوند و قرنطینه را نقض نکنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با اشاره اینکه ۱۰ هزار عدد ماسک به صورت رایگان توسط بسیج و سپاه اهر توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ پزشک بسیجی و ۱۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی مشارکت می‌کنند.

گروه های درمان خانگی کرونا در اهر تشکیل شد

فرماندار شهرستان اهر افزود: سه گروه درمان خانگی بیماران کرونایی در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» تشکیل شده است و تیم پزشکی و درمانی؛ درمان بیماران را در منزل به جهت کاهش بار مراجعات به بیمارستان اهر با جدیت شروع کرده اند و ۶۲ تیم مراقبتی مشتکل از بسیجیان و کادر درمان در این شهرستان تشکیل شده است.

رسول خدابخش اظهار کرد: فرمانده سپاه اهر و مدیر شبکه بهداشت و درمان پیگیر اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» هستند و بسیاری از اقدامات را انجام داده‌اند و امیدواریم اجرای این طرح موجب کاهش بار مراجعه به بیمارستان شود.

وی از بلوک‌بندی شهر اهر به هشت منطقه در راستای اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد.

منبع:ایرنا

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false