×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۵:۳۵
it is true
true
true
نظریه جدید علمی در گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده شیراز ؛کشتی نوح در کوه نمکی خواجه در شمال غرب تبریز

محمد فرج‌پور باسمنجی

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، حضرت نوح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم و از چهره‌های مهم قرآن،تورات و انجیل و در واقع تمام ادیان ابراهیمی(ع) است.

داستان طوفان و سیل جهانگیر در میان تمامی مردم جهان با تفاوت هایی نقل شده است و علاوه بر آن هزاران فیلم مستند و تخیلی و داستانی در سینماهای کشورهای جهان ساخته و اکران شده است که مهم ترین آن فیلمی است که در سال ۱۹۲۸ میلادی در آمریکا با تم رمانتیک ملودرام آمریکایی به کارگردانی مایکل کورتیز و همکارانش با عنوان کشتی نوح ساخته شد که تا کنون در تمامی سینماهای مهم جهان به نمایش درآمده است و علاوه بر آن داستان حضرت نوح (ع) در سوره‌های مبارکه‌ی نوح،الاعراف،یونس،هود،قمر،مؤمنین، صافات و اسراء نیز از سوی وحی الهی پرداخت شده است و خلاصه‌ی این واقعیت این است که کشتی را حضرت نوح به دستور بزرگ پروردگار و راهنمایی حضرت جبرئیل ساخت تا مؤمنان و خداپرستان و یک جفت از انواع حیوانات روی زمین سوار آن شوند تا از عذاب الهی که به صورت طوفان سهمگین کافران را فرا می‌گرفت،ایمن باشند.

مفسّران معتقدند که کشتی نوح یک کشتی بزرگ و پیچیده بوده که علاوه بر مومنان،یک جفت از نسل هر حیوان و همچنین آذوقه کافی و اثاثیه زندگی در آن حمل میشد و علاوه بر آن طبق استنادات قرآنی از استحکامات لازم برخوردار بوده که با موج های عظیم طوفان و آب و باران مقابله نماید. با این وصف در سوره‌ی مبارکه‌ی (قمر) مشیّت الهی ایجاب میکند که کشتی نوح را برای عبرت آیندگان برجای گذارد و به عنوان نشانه‌ای آشکار و یک واقعه‌ی تاریخی مایه عبرت آیندگان باشد.

با اینکه مورخان مسلمان تاریخ وقوع طوفان نوح را بیش از ۳ هزار سال قبل از میلاد برآورد کرده‌اند ولی جمعی از باستان‌شناسان، زمین شناسان،اندیشمندان و دوستداران نشانه‌های خداوند بر روی زمین از زمانهای قدیم به دنبال کشف بقایای کشتی نوح برآمده‌اند و تا کنون کشورهای ترکیه،آذربایجان، سوریه،عراق،لبنان،یمن و ایران که بر اساس استنادات تاریخی احتمال میرود بقایای این کشتی یافته شود، مورد توجه اندیشمندان و باستان‌شناسان قرار گرفته است‌ و چون گفته میشود با اعجاز قرآنی همه‌ی مردم دنیا تقریبا داستان کشتی نوح را شنیده‌اند جالب مینماید که بقایای این کشتی که خداوند آنرا نشانه و مایه‌ی عبرت جهانیان قرارداده،کشف شود و هم اکنون در هزاران سایت و شبکه‌های اجتماعی هرازگاهی سخن از کشف بقایای این کشتی می‌گردد و علاوه بر آن در دانشگاه‌های معتبر مطالعات اسلامی در آمریکا،اروپا و جهان اسلام و همچنین مرکز اسلامی الازهر در این زمینه پایان نامه‌ها و مقالات مستند علمی زیادی منتشر میشود. با این وصف جهان به دنبال کشف بقایای این کشتی است و هنوز دقیقا مشخص نیست که این کشتی در کجا پس از آرام گرفتن طوفان به زمین نشسته است .

WhatsApp Image 2021 03 24 at 11.31.48 AM 2 1

ولی در کلام الله مجید محل نشستن آن کوه جودی بیان شده که هنوز دقیقا برای بشر مشخص نیست که این منطقه در کجای عالم هستی قرار گرفته است. هم اکنون بعضی از مراکز فرهنگی و هنری و موزه‌های مطرح جهان ادعا میکنند که بخشی از بقایای وسایل کشتی را به معرض عموم گذاشته‌اند که موزه‌ی عمومی واتیکان نمونه‌ی آن است و اخیرا نیز در یکی از شهرهای آمریکا کشتی نوح به صورت تخیلی، مشابه سازی و ساخته شده است و گردشگران بین‌المللی زیادی را برای بازدید از خود جلب کرده است.

در گذشته به دنبال پخش تصاویر ماهواره‌ای از دامنه‌های قلل ۱۸۹۰ متری کوه آرارات در ترکیه در دهه‌ی ۵۰ میلادی، گروه‌های زمین شناسی و باستان‌شناسی سالهای سال به تحقیق و پژوهش در این مناطق سخت و صعب‌العبور شده‌اند و زلزله‌ی ۱۹۷۸میلادی منطقه‌ی آرارات یک فسیل بزرگی را به صورت کشتی به بیرون کشاند که هم‌اکنون کمپ های گردشگری در دامنه های آرارات سالانه پذیرای هزاران گردشگر خارجی است.

در ایران نیز چند سال پیش تحقیقات استاد دانشگاه شهید رجایی تهران در اطراف دامنه‌های زاگرس این گمانه زنی را شدت بخشید که بخشی از بقایای کشتی نوح در این منطقه دیده شده است که بعد ها چند محقق انجمن (نوح شناسی) آمریکا به منطقه آمدند و گزارش هایی را درباره‌ی احتمال صحت وجود این بقایای کشتی نوح را تأیید کردند اما دکتر غلامرضا ستوده عضو هیئت علمی دانشگاه‌های شیراز اخیرأ با استنادات دقیق هندسی و ریاضی و ابزار های جدید علمی و نقشه‌های ماهواره‌ای و استنادات تاریخی و تعیین واحدهای شرعی از خط کعبه‌ی عظیم به این نتیجه رسیده است که کشتی نوح در منطقه‌ی کوهستانی موسوم به کوه‌های رنگی و نمکی خواجه در ۱۰ کیلومتری شمال تبریز آرام گرفته است و نویسنده‌ی این سطور جزئی از این مقاله‌ی مستند و علمی ۲۲۸ صفحه‌ای را که اخیرا در اکثر سایت های معتبر دانشگاه‌های شیراز جلب توجه مینماید برای تنویر افکار عمومی و ادامه‌ی کاوش‌های علمی،ملی و بین‌المللی می‌آورد و در آخر این مقاله فایل ۲۲۸ صفحه‌ای کلیات نظریه‌ی علمی مذکور را به نشر عمومی گذاشته است.

WhatsApp Image 2021 03 24 at 11.31.48 AM

جهت کشف واقعیت باید به دو نور مجهز شویم:

۱ (مراجعه به آیات قرآن و روایات اهل بیت و ایمان کامل به جزئیات و ظرائف این منابع
۲ (استفاده از جدیدترین ابزارهای علمی روز، از قبیل تکنیک های سنجش از دور ) به کمک ماهواره ها و پهپادها استفاده از سایت های حاوی نقشه های ماهواره ای و ابزارهای محاسباتی کار با این نقشه ها (جهت محاسبه فاصله مستقیم بین نقاط، ارتفاع از سطح دریا و …) به کمک حدیثی از امام علی (ع)که در آن قطر خورشید معادل ۹۰۰*۹۰۰ میل معرفی شده است می توان مقدار مایل شرعی که معادل ۷۱۹۳۶.۱ کیلومتر است را به عنوان کلیدی مهم در محاسبات فواصل نقاط مهم عالم بدست آورد. از این این معیار می توان واحدهای شرعی مانند ذراع، فرسخ و برید را نیز محاسبه نمود.
حال اگر از کعبه خطی به حرم امام حسین (ع)وصل کنیم و آن را ادامه دهیم پس از گذر از شهر کاظمین و ادامه این مسیر نهایتاً به گنبد نمکی خواجه در شمال شهر تبریز خواهیم رسید.

فاصله این خط از کعبه برابر است با تعداد سوره های قرآن در ده میل شرعی:
۱۱۴*۱۰ mil = 114*10*1.‌۷۱۹۳۶ Km = 1960 Km
پس از رسیدن به این نقطه، به کاوش در تصاویر ماهواره ای اطراف محل مورد نظر پرداختیم و با مشاهده ساختار کوه ها به این نتیجه جالب رسیدیم که رشته کوه های این منطقه دو تکه شده است و بر روی این قسمت، رودخانه آجی چای جریان دارد.
با بررسی ابعاد و مشخصات گنبد نمکی و رودخانه جاری بر روی آن و بررسی دقیقتر روایات تاریخی، نظریه جدیدی درباره محل ساخت و شیوه ساخت و محل نشست کشتی نوح شکل گرفت که خالصه آن به شرح زیر است:سازه کشتی به ابعاد کلی ۳۴۴۰ متر در ۲۱۵۰ متر و ارتفاع ۳۴۴ متر در منطقه جنوب کوفه ساخته شده است.
این سازه از ۲۳۸۰۰۰ درخت نخل (با ارتفاع ۵۰ متر) و ۱۲۹۰۰۰ میخ بسیار بزرگ (در ابعاد ۵.۱ متر)ساخته شده است. قسمت مفید کشتی دارای ابعاد ۱۸۵۰ در ۵۲۰ متر در هفت طبقه ساخته شده است و بر روی آن سر و دم و بالهایی بزرگ جهت تعادل و شناوری سازه نصب گردیده و کل سازه توسط قیر نفتی موجود در منطقه کوفه عایق کاری شده است.
ارتفاع آب در طوفان در حدود ۹ کیلومتر بوده است و با فشار زیاد، این سازه بزرگ را از جا در آورده و به راه انداخته است.

کشتی پس از شناوری بر روی آب و حرکت به مدت ۱۶۴ روز و طی مسیری در حدود ۴۰۰۰۰کیلومتر (معادل با طول خط استوا) نهایتا بر روی گنبد نمکی خواجه (در شمال غرب تبریز) که کوهی کم ارتفاع و سست است نشسته است و با توجه به فشار بالای سازه در لحظه برخورد سنگهای کوه را به خاک و پودر تبدیل کرده و به علت وجود آب زیاد و گلی شدن خاکها و حل سنگهای نمک، نهایتا به میزان ۳۴۴ متردر گل و نمک فرو رفته تا همسطح زمین شود. بالهای بزرگ کشتی مانع انتقال کشتی به پایین تر شده اند و احتمالا ً بر اثر برخورد با کوه دچار شکستگی شده اند، اما قسمت مرکزی سازه که شامل مسافران کشتی،حیوانات، گیاهان وآذوقه سفر بوده است به سلامت به زمین رسیده است.

مسافران در اطراف تبریز ساکن شده‌اند و شهرها و بناهای بزرگی ایجاد کرده‌اند و حتی کتیبه های بزرگی بر روی سنگهای منطقه ایجاد نموده اند.
اعداد بدست آمده برای کل سازه با ابعاد اعلام شده در احادیث فقط یک ضریب ده اختلاف دارد و احتمالا اهل بیت (ع)جهت عدم اعتراض مخاطبان به جای ذراع متداول عصر حاضر از واحد ذراع زمان نوح که
بزرگتر از الان بوده است، استفاده کرده‌اند و به نظر می رسد اندازه ذراع زمان حضرت نوح(ع) ده برابر ذراع زمان حال باشد.)

منبع:عصر آزادی

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false