×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۶:۵۵
it is true
true
true
پایگاه خوبان/اینجا جوانان امید پیدا می کنند

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، معصومه درخشان طی گزارشی نوشت:

پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی” شهرستان سراب با وجودی که پایگاه نوپایی است و تنها هشت سال از تاسیس آن می گذرد ولی با فرماندهی خوب،مدیریت شده و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی توانست رتبه برتر جشنواره ملی مالک اشتر را کسب کند.

جشنواره مالک اشتر همه ساله در هفته بسیج  و در راستای ارج نهادن به تلاش های بسیجیان، شناسایی و معرفی واحدهای برتر و اجرای شیوه‌های خلاق در رده‌های مختلف بسیج برگزار می شود.

 جشنواره مالک اشتر در راستای تجلیل از زحمات و تلاش‌های یک ساله بسیجیانی است که در راستای انجام ماموریت‌های ابلاغی مختلف سپاه و بسیج همت مضاعف و تلاش بی وقفه انجام داده‌اند.

از آن جایی که امروز دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است توجه به محتوای برنامه های تولید شده در جهت خنثی کردن جنگ نرم دشمنان بسیار قابل توجه است به همین جهت پایگاه‌های مقاومت بسیج باید در محلات طرح راهبردی و تاکتیک مناسب داشته باشند.

هدفمند کردن مدیریت، تمرکز بر اولویت ها و ایجاد رابطه منطقی بین سیاست گذاری و اجرا، ایجاد رقابت سالم و مثبت، تشویق و ترغیب برجستگان در عرصه های مختلف و انتقال تجارب به سایر مجموعه ها از دیگر اهداف  برگزاری جشنواره مالک اشتر محسوب می شود.

جشنواره مالک اشتر فرصتی فراهم می کند تا بسیجیان در یک رقابت سالم ابتکارات، خلاقیت ها، محتواهای تولیدی  و طرح های خود را ارائه و در میدان دید و قضاوت داوران قرار دهند.

پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی” شهرستان سراب استان آذربایجانشرقی یکی از پایگاه هایی است که در جشنواره ملی مالک اشتر سال جاری رتبه برتر این جشنواره را کسب کرده است.

 ابوالقاسم کمالی فرماندهی پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی”  شهرستان سراب را بر عهده دارد.

 پایگاهی نوپا ولی فعال

پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی”  شهرستان سراب با وجودی که پایگاه نوپایی است ولی با فرماندهی خوب و مدیریت شده و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی  توانسته است رتبه برتر جشنواره ملی مالک اشتر را کسب کند.

ابوالقاسم کمالی فرمانده پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی در گفت و گو با خبرنگار ما در تبریز در مورد تاسیس این پایگاه گفت: پایگاه مقاومت طلبه شهید عادل محمد شاهی که به عنوان پایگاه برگزیده کشوری درسال ۹۹ انتخاب شده در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در محل این پایگاه، موسسه قرآنی حضرت سیدالشهدا (ع) شهرستان با مدیریت اینجانب مشغول فعالیت بود، طبق دستور مستقیم و هدایت و حمایت پدرانه امام جمعه شهرستان و فرمانده سپاه ناحیه سراب این پایگاه هم در همین محل تاسیس و افتتاح شد.

ولایت پذیری ویژگی بسیجیان

کمالی، ولایت پذیری را مهم ترین ویژگی اخلاقی یک بسیجی ذکر کرد و افزود: مبنای فعالیت پایگاه در راستای مطالبات مقام عظمای ولایت براساس جذب، سازماندهی و تربیت جوانان مومن انقلابی و پای کار قرار گرفته است.

طرح” پایگاه تربیت محور”  یک طرح شاخص برای آشنایی و جذب افراد در شجره طیبه بسیج است که کمالی در مورد این طرح خاطرنشان کرد: جذب، سازماندهی و تربیت جوانان مومن انقلابی به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری مطرح است و در این  زمینه و در قالب طرح شاخص و مبتکرانه (پایگاه تربیت محور)  تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان شهرستان در این پایگاه جذب و سازماندهی شده اند.

فرمانده پایگاه مقاومت طلبه شهید” عادل محمدشاهی” اجرای طرح ” شهید بهنام محمدی” را یکی دیگر از طرح های مفید و مهم در جذب افراد ذکر کرد و افزود: روش جذب افراد در  پایگاه با اجرای  طرح” شهید بهنام محمدی” و ارتباط با مدارس و همچنین از طریق دوستانی که در حلقه های صالحین شرکت می کنند انجام می گیرد.

طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است.  این طرح نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است،  همچنین با توجه به نقش محوری و مهم مسجد در تربیت دینی، باید ارتباط کارشناسان و مدیران با مساجد و کانون های مساجد مستمر و تقویت شود.

وی در تشریح طرح” حلقه صالحین” ادامه داد:حلقه تربیتی صالحین به تعداد حدود ۶ حلقه به صورت هفته ای که عمده فعالیت پایگاه نیز بر مبنای برگزاری مستمر و مداوم و جدی این طرح است.

بنابه گفته وی طرح ” حلقه صالحین”  یک طرح عقیدتی  شامل  مسائل اعتقادی، بصیرتی، احکام شرعی، قرآنی و تربیتی است.

تجلیل از نخبگان علمی

یکی دیگر از برنامه های مداوم این پایگاه مقاومت قدردانی از برگزیدگان کنکور سراسری و نخبگان دانشگاهی است، فعالیت چهره های علمی در مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری  باعث می شود سطح علمی پایگاه نیز افزایش یافته و طرح ها و ایده های خوبی از سوی نخبگان مطرح شود.

کمالی در مورد فعالیت نخبگان در این پایگاه خاطرنشان کرد: موفقیت چندین نفر از اعضای پایگاه در عرصه های علمی و قبولی آنها در بهترین دانشگاه های سراسر کشور و دریافت مدارج عالی علمی اعم از مدرک دکترا و کارشناسی ارشد و موفقیت در المپیادها و جشنواره های مختلف علمی موید فعالیت شبانه روزی دست اندرکاران و زحمتکشان پایگاه در زمینه فعالیت های علمی است.

وی ادامه داد: در این زمینه برای ۳۰ نفر از برگزیدگان دانشگاه های سراسری کشور در سال ۹۸ که در رشته های مختلف اعم از پزشکی، مهندسی برق دانشگاه شریف و دانشگاه  تهران قبول شده بودند مراسم تجلیل و قدردانی برگزار شد همچنین در سال ۹۹ نیز  ۲۰ نفر  از اعضای پایگاه در رشته های برتر دانشگاهی پذیرفته شده اند.

برنامه های فرهنگی در اولویت

یکی از محورها و معیارهای گزینش در جشنواره مالک اشتر اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی است. پایگاه طلبه شهید ” عادل محمدشاهی” یکی از پایگاه های محوری در اجرای برنامه های فرهنگی، عقیدتی، بصیرتی، اردویی، زیارتی و آموزشی است.

کمالی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در این پایگاه تصریح کرد:یکی از مهمترین  دلایل و معیارهای  انتخاب پایگاه های مقاومت  به عنوان پایگاه نمونه، مشارکت و اجرای فعالیت های فرهنگی بسیجیان عزیز است.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری « امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، بنابراین بسیجیان  این پایگاه نیز با تاسی به این فرمایش مقام معظم رهبری برگزاری یادواره شهدا را در راس برنامه‌های خود قرار می‌دهند و برگزاری یادواره شهدای پایگاه به صورت شهرستانی برگزار می شود.

حضور چهره های بین المللی قرآنی در پایگاه

آموزش های دینی و قرآنی از جمله برنامه هایی است که به صورت مداوم در این پایگاه جریان  دارد. چنانکه وی می گوید:  برگزاری مراسم محفل ” انس با قرآن” در  شهرستان با حضور قاری بین المللی استاد ابوالقاسمی و برگزاری کلاسهای  آموزشی  قرآن کریم  برای رده سنی های متفاوت از برنامه مهم و تاثیرگذار است.

 کمالی با اشاره به برگزاری برنامه های بصیرت افزایی و تحلیل مسائل روز کشور بیان کرد: حضور  اعضای پایگاه در مراسمات مذهبی و سیاسی مختلف شهرستان اعم از راهپیمایی ها، نمازجمعه و جماعات و جلسات تحلیل و بررسی مسائل روز کشور باعث بصیرت افزایی و افزایش توان تحلیل سیاسی و اجتماعی بسیجیان در جامعه شده و بهتر می توانند در برابر هجمه های دشمنان نظام و انقلاب در شبکه های اجتماعی فضای مجازی پاسخگو باشند.

بزرگداشت ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین علیهم السلام مخصوصا تشکیل و برگزاری هیئت جوانان و نوجوانان پایگاه در ایام محرم و اربعین حسینی ، برگزاری اردوهای زیارتی مشهد و قم در طول سال، برگزاری مراسم چهلم سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان و سایر برنامه از دیگر برنامه های اجرا شده در پایگاه مقاومت طلبه شهید ” عادل محمدشاهی”  است.

مسجد در راس امور است

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید” عادل محمدشاهی” ادامه داد: همچنین عزیزان بسیجی آموزشهای دیگری اعم از آموزش های نظامی، فرهنگی، علمی، مذهبی و تشکیلاتی را می گذرانند و تمامی این فعالیت ها مسجد محور است  که بازخورد و نتیجه آن سوق دهی و ایجاد علاقمندی برای حدود ۲۰نفر از عزیزان جهت ثبت نام و تحصیل در حوزه های  علمیه سراسر کشور است.

صدای جهادگران در روستاها

جهادگران این پایگاه نیز مانند جهادگران سایر پایگاه های مقاومت بسیج همدل و همراه محرومان در مناطق محروم شهری و روستایی هستند، ساخت ۱۰ باب خانه محروم در روستاهای مختلف شهرستان سراب در کارنامه جهادی جهادگران این روستا به چشم می خورد.

کمالی در مورد فعالیت های جهادی این پایگاه مقاومت گفت: یکی از مهمترین فعالیت های پایگاه در زمینه اردوهای جهادی است که طی سال های اخیر به صورت مداوم حضور دارند.کمک به زلزله زدگان وهمکاری در ساخت ۱۰ باب  خانه محروم در روستاهای اندرآب، قشلاق، چیچکلو، حصار، شالقون،اردها، گل آباد ، کوشنق و چند روستای دیگر از فعالیت های جهادی است.

وی با اشاره به فعالیت جهادگران پایگاه  برای مقابله با کرونا ادامه داد: اعضای پایگاه در ایام همه گیری و شیوع ویروس کرونا نیز فعال بودند که از جمله فعالیت های شاخص آنها می توان به انجام خدمات بهداشتی شامل ضدعفونی کرد معابر عمومی شهری و روستایی، ضدعفونی بازار و خودپردازها و تهیه و توزیع ماسک اشاره کرد.

بسیجیان و رزمایش مواسات

وی مشارکت بسیجیان در توزیع و پخش بسته های معیشتی در رزمایش مواسات و کمک مومنانه را یکی دیگر از فعالیت های دوستان بسیجی خود ذکر کرد و افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و اعلام عمومی برای اجرای رزمایش مواسات و کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا، بسیجیان این پایگاه نیز دست به کار شده و در چند نوبت کمک های مومنانه را تهیه و در مناطق محروم توزیع کردند. این بسته های معیشتی در قالب پخش گوشت قربانی و بسته های معیشتی  بود که در مجموع  ۶۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده های محروم،آبرومند و آسیب دیده از تعطیلی های کرونا توزیع گردید.

کمالی  از فرماندهی  سپاه ناحیه شهرستان سراب و فرماندهی  حوزه شهری شهید باکری سراب  تشکر و قدردانی کرد و گفت: این برادران گرامی  واقعا در انجام فعالیت ها و برنامه های مختلف حامی و هدایتگر بسیجیان عزیز بوده اند.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false