×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۹:۱۹
it is true
true
true
حفظ جایگاه سالمندان یکی از شاخصه های رشد جامعه در زمینه شاخص اجتماعی می باشد

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا،محمدرضا مشایخی در جلسه شورای سالمندان شهرستان میانه با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به موضوع سالمندان و فرزانگان توجه خاصی شده است افزود: در شهرستان میانه نیز باید به موضوع سالمندان با مناسب سازی اماکن و فراهم آوردن امکانات و تجهیزاتی در جهت رفاه حال هر چه بیشتر آنان نگریسته شده و حتی معابر هم آماده برای تردد راحت و آسان این قشر سالمند و فرزانه باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از ظرفیت دستگاهها و ادارات متولی امور فرهنگی و اجتماعی و ظرفیت شهرستان در جهت تامین امکانات برای حضور سالمندان در جامعه که امری مهم در خصوص امید به زندگی آنها به شمار می رود استفاده کرد که به تبع آن استمرار عزت و پویایی سالمند حفظ خواهد شد.

مشایخی در ادامه فرهنگ سازی با اشاره به ضرورت اهتمام شهرداری و شورای شهر در مناسب سازی معابر شهر برای سالمندان گفت: این کار باید کارشناسی شده، به شکل های استاندارد  و با فاکتورهای مهندسی و اصولی به  ادامه  انجام آن اقدام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه  مراکز و خانه های بهداشت در روستاها می توانند آمار دقیقی از سالمندان روستایی در جهت ارائه خدمات و امکانات به سالمندان استفاده کرد تا سالمندان روستایی مورد غفلت واقع نشوند.

مشایخی تاکید کرد: یکی از مخاطبین اصلی ورزش همگانی سالمندان هستند و باید ورزش را جزو برنامه های اصلی در جهت شورو نشاط هر چه بیشتر در بین جامعه سالمندان قرار داد که اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه متولی اصلی این امر به شمار می رود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان باید با برنامه های کوتاه مدت، میا ن مدت، بلند مدت و نه تنها با صرف هزینه های دولتی بلکه با استفاده از پتانسیل خیرین در جهت رضایتمندی قشر سالمندان بیش از پیش قدم برداریم.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false