×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۵:۵۰
it is true
true
true
تخصیص بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های شهرستان در سال جاری/ اصلی ترین موضوع در اقتصاد شهرستان و رونق دهی به آن، رونق فولاد و توسعه آن است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از تخصیص بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک و داراییهای سرمایه ای استان، محل متوازن سه درصد نفت و گاز و دو منبع دیگر برای اجرای پروژه های ناتمام، اولویت دار و پروژه های پیشنهادی در سال جاری برای شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، محمدرضا مشایخی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با اشاره به کاهش کم بودجه سال جاری در شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای استان افزود: از سال گذشته پروژه های راه و آب شرب و کشاورزی برای شهرستان ما از اولویتها به شمار می رود که از دستگاههای عضو کمیته برنامه ریزی انتظار می رود علاوه بر سهم مشخص شده برای این پروژه ها به دنبال اخذ اعتبارات ویژه با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم میانه در مجلس، امام جمعه محترم میانه و این فرمانداری باشند.

وی با اشاره به درخواست سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری  در حوزه های نیرو و فولاد از جمله مجتمع تولید  فولاد، دالان دوم نیروگاه بادی آقکند و بسیاری از پروژه های دیگر خواستار آمادگی دستگاههای مربوطه بویژه خدمات رسان  و بانکها برای همکاری های لازم شد و تاکید کرد: باید شانه به شانه سرمایه گذاران حرکت کنیم.

مشایخی در ادامه گفت: اصلی ترین شاخصه در اقتصاد شهرستان و رونق دهی به آن همچنین رونق اشتغال در توجه به فولاد و توسعه آن است.

وی برلزوم پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان از سوی ادارات، نمایندگان مردم در مجلس و امام جمعه میانه با همراهی فرمانداری ویژه شهرستان تاکید کرد و از ادارات خواست تا در بازه زمانی ۱۰ روزه، پروژه های اولویت دار خود را  به صورت مصور و مدون برای طرح در کمیته برنامه ریزی آتی ارائه نمایند که بعد از آن از طریق مبادی کشوری پیگیری شود.

فرماندار ویژه میانه ورودی میانه از طرف زنجان و راه فیروزآباد را برای اتصال به اردبیل جهت تسهیل در مراودات با این استان را مهم خواند و اضافه کرد: اجرای این پروژه ها نیازمند پیگیری برای اعتبارات ویژه است.

امام جمعه میانه نیز در این جلسه حاجت مردم را نعمتی برای مسوولین عنوان کرد و گفت: باید در رفع نیازها و مشکلات مردم بکوشیم تا کفران نعمت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداله محمدی با تبریک پیشاپیش دهه ولایت و امامت و  عید قربان و غدیر که از اعیاد بزرگ مسلمین به شمار می روند اضافه کرد: در قرآن اشاره شده که اداره امور جامعه باید به صالحان سپرده شده  و در این راستا ولایت امیرالمومنین در حجه الوداع نمونه ای از سپردن امور مردم و جامعه به دست پاکترین و صالح ترین بندگان خداوند است و مسوولین  مملکت اسلامی ما نیز باید امانتدار مال مردم و جامعه باشند تا دینداری و صلاحیت خود را به اثبات برسانند.

وی توجه به مسائل فرهنگی، آموزشی و تربیتی را مورد مغفول در جامعه و مجلس خواند و تاکید کرد: اگر اولویت ما در جامعه اسلامی ایران توجه به این مسائل باشد به طور قطع شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه میانه بهداشت، تولید مشاغل و توجه به مبلمان شهری را از دیگر اولویتها برای توجه هر چه بیشتر بیان کرد و افزود: باید  از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، فولاد و ایمیدرو در جهت رونق اقتصاد و رفع مشکل بیکاری جوانان بهره ببریم.

وی سرمایه گذاری در حوزه فولاد را سبب تبدیل شدن شهرستان به قطب جذب نیروی کار برشمرد و همکاری با سرمایه گذار فولاد را خواستار شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به  مشکلات بسیار در کشور از جمله مشکلات اقتصادی، اضافه کرد: باید با ارائه تدابیر خاص در خصوص مشکلات اقتصادی مانند جلب و جذب سرمایه گذار از این وضعیت به سلامت عبور کنیم.

مهدی اسماعیلی با بیان وجود ۱۳ درصد راه و ۳۳ درصد آبهای جاری استان در شهرستان میانه، عدم وجود راه احداثی برای چندین روستا و مشکل پایاب سد آیدوغموش، مشکلات سد شهریار و عدم تکمیل آبرسانی به میانه را از جمله تراژدی های غمبار برای شهرستان در سایه کم توجی ها از گذشته عنوان نمود و تاکید کرد: برای رفع این مشکلات  با تمام توان در کنار مسوولین شهرستان خواهم بود.

وی در پایان رفع مشکلات شهرستان را در سایه همراهی و تعامل مسوولین برای جلب و جذب سرمایه گذار و تکریم آنان عنوان کرد و تصریح نمود: باید به استقبال سرمایه گذاران رفته و یاریگر آنها با هموار نمودن مسیر سرمایه گذاری باشیم تا شاهد کاهش مشکلات شهرستان از جمله بیکاری باشیم.

true
true
false
true
  1. فروش سیم کارت

    خوب بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false