×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳   - ساعت: ۲۳:۰۱
it is true
true
true
توصیه های یک سارق در میانه به صاحبان منازل

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه،یکی از اعضای باند سارقان منزل که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان میانه دستگیر شده در پاسخ به این سوال که مردم چه کاری انجام دهند تا منزلشان مورد دستبرد قرار نگیرد؟ جواب هایی به شرح ذیل بیان کرد:

جوانی که به دلیل ارتکاب سرقت از منازل مردم در عملیات پلیس آگاهی میانه دستگیر شده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس دلایل موفقیت خود و همدستانش را در سرقت اموال مردم را تشریح و برای اینکه مردم چه کاری انجام دهند تا منزلشان مورد دستبرد قرار نگیرد توصیه های جالب و خواندنی به شهروندان کرد :

چطور شد سرقت منزل انجام دادی و نحوه آشنایی با دوستانت چگونه بود؟
چند ماه پیش به خاطر اعتیادی که داشتم مجبور شدم برای تامین مواد مصرفی خودم دست به سرقت بزنم اما یکبارى که از یک مغازه می خواستم سرقت کنم با حضور سریع گشت پلیس دستگیر شدم و به زندان افتادم، وقتی از زندان آزاد شدم با چند نفر از دوستانم که آنها هم معتاد بودند نقشه سرقت از منازل را می کشیدیم و چند بار هم در کارمان موفق بودیم که همین موفقیت ما را بیشتر وسوسه میکرد.

به چی اعتیاد داشتی؟
بیشتر به ماده مخدر شیشه و گاهی هم هروئین می کشیدم.

گفتی در کارتان موفق بودید فکر میکنید علت موفقیت شما چه بود؟
خوب عدم استفاده شهروندان از حفاظ و قفل مناسب برای منازل، عدم به کارگیری دزد گیر و سیستمهای امنیتی، عدم استفاده از آیفون های تصویری و نگهداری طلا و جواهرات در محل های معمولی منازل همه این بی احتیاطی ها وقتی با هم جمع می شدند کار ما هم راحت تر می شد.

حالاکه دستگیر شدی صادقانه بگو به نظر تو مردم چه کار باید بکنند تا منزلشان مورد دستبرد قرار نگیرد؟

قبل از خروج از منزل به همسایگان مورد اطمینان خود اطلاع بدهند، از حفاظها و نرده های مناسب و محکم استفاده کنند، قفل منزل را از بین قفلهای استاندارد و با ایمنی بالا انتخاب کنند و لولا و شب بندهای درها را محکم و غیر قابل نفوذ کنند.

البته در کنار همه اینها نکته ای که باید بگویم این است که استفاده از دزدگیر و آیفونهای تصویری یکی از تجهیزاتی بود که ما را برای سرقت مردد میکرد و همیشه با بلند شدن صدای آژیر از صحنه متواری می شدیم. محل های معمول نگهداری طلا و جواهرات را در خانواده های سهل انگار به خوبی تشخیص می دادیم و بدون زحمت این طلا و جواهرات را که به خیال خود جایی مخفی کرده بودند که عقل جن به آن نمی رسد به راحتی می یافتیم به نظر من جای طلا و وجوه نقد داخل منزل نیست و بهترین مکان برای نگهداری وجوه و اشیای گرانقیمت در صندوق امانات بانک ها است.

یعنی مال باختگان اموالشان را کجا می گذاشتند که شما به راحتی پیدا می کردید؟

بیشتر سرویس های طلا در کشوی میز آرایش و سکه ها و وجوه نقد هم در کمد لباس نگهداری میشدند که زمان زیادی برای گشتن نمی برد و ما بعد از چند دقیقه که به مقصودمان می رسیدیم محل را ترک می کردیم.

فکر می کردی به این سرعت دستگیر شوید؟

بله مجرم بالاخره هر چه قدر حرفه ای باشد باز هم توی کارش اشتباه میکند اما پلیس دقت و هوشیاری اش از مجرم بیشتر است و به خاطر همین است که همه مجرمان بعد از چند بار خلاف کردن گرفتار می شوند.

در آخر چه پیامی به هم سن و سالان خودت داری؟

به جوان های هم سن و سال خودم می گم هیچ وقت هوس کشیدن مواد مخدر را نکنند حتی برای تفریح و سرگرمی هم سراغ شیشه و این جور چیزها نروند چون عاقبت خوبی نداشته و ما هم فکر نمی کردیم یک روز به این جا برسیم اما رسیدیم . به آنهایی هم که گرفتار اعتیاد شدند می گویم که خودشان را یک طوری از این بلای خانمانسوز نجات بدهند چون دیر یا زود دستبند و زندان نصیبشان خواهد شد.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false