×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳   - ساعت: ۲۲:۴۱
it is true
true
true
آزادسازی تعداد ۲۷ نفر زندانی توسط انجمن حمایت زندانیان میانه و تعداد ۳۳ نفر توسط ستاد دیه استان در سال ۱۴۰۲

محمودیان دادستان عمومی و انقلاب میانه و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان در مراسم باشکوه جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمدی، از آزادسازی تعداد ۲۷ نفر زندانی توسط انجمن حمایت زندانیان و تعداد ۳۳ نفر توسط ستاد دیه استان مجموعا به مبلغ ۱۶/۹۳۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال در سال ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه،محمودیان اصلاح و تربیت مجرمین وخدمت به خلق الله و دستگیری از نیازمندان را دارای ارزش و منزلتی بالا و هم وزن عبادت و دوستی اهل بیت(ع) عنوان کرده گفت: اعمال و کردار نیک و بد انسان در قوام و دوام خانواده و تربیت و سلامت فرزندان تاثیر بسزایی دارد به همین جهت باید اذعان کرد که نقش خیرین و سرمایه داران در حمایت از خانواده زندانیان و تاثیر آن در جلوگیری از تبعات منفی مشکلات اقتصادی بر زندگی آنان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان میانه با اشاره به سیاست های زندان زدایی و حبس زدایی که از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای کلان قوه قضائیه است گفت: تلاش شده تا از مجازات زندان بعنوان آخرین حربه در مقابل بزهکاران حرفه ای و مخلان نظم عمومی و سابقه داران استفاده شود.

محمودیان بر استفاده از نوآوری های قانون مجازات اسلامی، از جمله مجازاتهای جایگزین حبس،نهاد تعلیق وتعویق و آزادی مشروع و نظام نیمه آزادی و استفاده از پابند های الکترونیک در حبس های تحت نظارت سامانه در راستای سیاستهای حبس زدایی تاکید کرده افزود: با کمک و مساعدت خیرین در حوزه جرایم غیر عمدی سعی نموده ایم هیچ محکومی از بابت پرداخت دیه جرائم غیر عمدی در زندان نماند.

دادستان میانه با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی که در کمین خانواده های زندانیان هستند بر اهمیت نقش حمایتی دستگاه های حاکمیتی، مشارکت مردم و خیرین از زندانیان و خانواده های آنها در پیشگیری و یا کاهش چشمگیر این آسیبها تاکیدکرده گفت: تکریم خانواده های نیازمند زندانیان با بررسی وضعیت کامل خانواده ها و نیازهای متنوع آنها در ابعاد آموزشی شغلی و تحصیلی و ارتقای سطح زندگی آنها یکی از اصول مهم انجمن حمایت از زندانیان است.

وی اضافه کرد: همه ما در مقابل خانواده های زندانیان مسئول هستیم و باید با برنامه ریزی درست و منطقی و به صورت هدفمند از آنها در مقابل هجوم آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی محافظت کنیم.

محمودیان با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان میانه،برترین انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان و طی چند سال متوالی می باشد افزود: این انجمن بحمدالله با ارائه خدمات متنوع به زندانیان و خانواده های آنها به این برتری دست یافته است.

وی در ادامه برگزاری کارگاههای آموزشی متنوع و متعدد حول محور ارتقای مهارتهای اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان در راستای استحکام کانون خانواده در زمان حبس سرپرست خانوار، آگاه سازی خانواده ها از تبعات آسیبهای اجتماعی مانند طلاق اعتیاد بیکاری، آسیبهای شبکه های مجازی، فساد اخلاقی، بی بندوباری فرهنگی، کنترل خشم استرس و نحوه پیشگیری از آنها یکی دیگر از عملکردهای انجمن و سبب فرهنگ سازی خواند.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان میانه با قدردانی از مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره رییس زندان و خیرین محترم در حمایتهای همه جانبه از زندانیان و خانواده های آنها هدف از تشکیل انجمن حمایت از زندانیان و تصویب اساسنامه آن کمک مادى و معنوى به خانواده‏ هاى بى بضاعت زندانیان که قادر به اداره زندگى خود نیستند و کمک به زندانیان در مورد اشتغال و مراقبت های بعد از خروج از زندان عنوان کرد.

دادستان میانه افزود: یکی از مهم ترین ماموریت های قوه قضائیه اصلاح، بازآموزی اجتماعی و بازپروری زندانیان است؛ ما هدفمان از زنـدانی کردن مجرمین صرفا حذف آن ها از جامعه نیست؛ بلکه اصلاح آنان و بازگرداندن شان به جامعه می باشد؛ در همین راستا چندین کارگاه در داخل و خارج از زندان برای زنـدانیان و خانواده آنان احداث کرده ایم؛کارگاه هایی همچون کارگاه فولاد گلخانه، تولید قارچ، چرم دوزی و کارگاه های خیاطی ایجاد شده است. آن زندانیانی که شرایط استفاده از زندان باز را دارند با تودیع وثیقه به این کارگاه ها معرفی می شوند و با شرایط قانونی مشغول بکار شده و شب را در کنار خانواده خود بسر می برند.

وی در مراسم جشن گلریزان تاکید کرد: کمک های جمع آوری شده، تنها برای افرادی که با جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، بدهکاران مالی، تصادفات و حوادث کارگاهی هستند، پرداخت می شود.

محمودیان با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک به آسایش و آرامش خانواده های این زندانیان است، تصریح کرد: مرتفع کردن مشکلات همنوعان، حس خوبی به انسان می دهد و باید این موضوع به یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه تبدیل شود.

گفتنی است : خیران و نیکوکاران شهرستان میانه کمک هایی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در جشن گلریزان آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد و توانمند سازی خانواده های زندانیان اهدا کردند.

ضمنأ در این مراسم یکی از خیرین که حاضر نشد نامی از ایشان برده شود در حرکتی خداپسندانه و ارزشمند ، با پرداخت مبلغ بدهی ۱۷ میلیارد ریالی یک زندانی خانم را که سرپرست خانواده بوده وبیش از ۵ سال به علت محکومیت مالی در بازداشت بوده، آزاد وموجبات شادی وی ودختر نوجوانش را فراهم آورد .

شایان ذکر است برگ آزادی این خانم در مراسم جشن گلریزان توسط دادستان شهرستان میانه تقدیم وی گردید .

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false