×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۴:۳۵
it is true
true
true
فرماندار میانه در مراسم گرامیداشت روز شورا:شوراها در تدوین برنامه های امیدآفرین، نقش کلیدی دارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه دشمنان با هر روشی سعی در پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در میان مردم دارند، گفت: شورای اسلامی شهر و روستا در تدوین برنامه های امیدآفرین نقش کلیدی دارد و باید به آن عمل کند و امیدآفرینی در میان مردم، ریشه در خدامحوری دارد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه،محمدباقر هنربر در آیین روز ملی شوراها که در فرمانداری میانه و با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا و شهرداران شهرستان میانه برگزار شد، با تبریک روز شوراها، بر لزوم تدوین برنامه های بلند مدت تاکید کرده، گفت: شوراها از نگاه بخشی و متمرکز شدن مطلق روی برنامه های کوتاه مدت بپرهیزند و در کنار برنامه های میان مدت و کوتاه مدت، به تدوین برنامه های بلند مدت و آینده محور بپردازند.

وی باور دولت سیزدهم را دخیل دادن نظرات شوراها و واگذاری برخی امور به آنان عنوان کرده، افزود: شوراها، عصاره مردم سالاری دینی هستند و نباید ظرفیت شوراها محدود به شهرداری و مسائل عمرانی باشد بلکه باید از این ظرفیت مردمی برای تصمیمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کرد.

کار بر روی مساله مسکن؛ مقوله گردشگری و بوم گردی؛ جوانی جمعیت؛ شفافیت در عملکرد مالی؛ زیباسازی محیط شهری و روستایی؛ توسعه معماری اصیل ایرانی اسلامی و جدیت در امر ایمنی ساخت و سازها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر و روستا و اختصاص بودجه فرهنگی ، اجتماعی و ایمنی در بودجه سنواتی و تلاش برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، از مهمترین نکات، توصیه ها و خواسته های فرماندار میانه از شوراهای اسلامی شهر و روستاها بود.

امام جمعه میانه نیز در این مراسم، باانگیزه بودن و دغدغه مندی نسبت به تمامی مسائل را از ویژگی های اصلی شوراها عنوان کرده، گفت: شوراها باید با پرهیز از اختلاف و بی تفاوتی، در مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام سیدسعید رشادی، نفی یکدیگر را آفت رشد و توسعه و تصمیم گیری درست خوانده، افزود: تضارب آرا در شورا امری طبیعی است اما نفی یکدیگر آن هم بدون منطق، شورا را دچار عقب گرد می کند لذا لازم است حرمت جایگاه شورا محفوظ باشد.

حجت الاسلام حمیدی امام جمعه شهرستان ترکمانچای نیز در این مراسم، بر همسو شدن اعضای شوراها با یکدیگر برای خدمت به مردم تاکید کرده، گفت: مبادا شورایی که مردم به امید آبادانی شهر و روستایشان به آن رای داده و دل بسته اند، به محلی برای بدبینی مردم تبدیل شود.

در ابتدای این برنامه، مرتضایی شهردار میانه، اسدزاده رئیس شورای شهر میانه و خانم عباسی عضور شورای شهر ترک به بیان مطالبی پیرامون مسائل شوراها پرداختند.

گفتنی است در پایان این مراسم، اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان میانه و شهرداران مورد تجلیل قرار گرفتند.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false