×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۶:۳۰
it is true
true
true
مهدی اسماعیلی نامزد مجلس در حوزه انتخابیه میانه: ملاحظات سیاسی و حزبی استیضاح را به حاشیه می کشد

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه؛ استفاده مجلس از ظرفیت استیضاح را یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیرگذار در رفع مشکلات مربوط به دولت برشمرد و گفت: این حقی است که قانون در اختیار نمایندگان قرار داده است تا حقوق مردم استیفا شود، اما آنچه که امروز مساله استیضاح را به حاشیه می راند، ملاحظات سیاسی و حزبی است.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز،افزود : شاید بنا به دلایلی مسیر استیضاح ها در مجلس شورای اسلامی درست طی نشود، اما به هیچ عنوان نمی توان آن را رد و از این حق مسلم نمایندگان چشم پوشی کرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه، تغییر رویه کاری مجلس شورای اسلامی از طرح محوری به سمت لایحه محوری را مناسب شرایط کنونی کشور خواند و افزود: چون لوایح از سوی دولت و با انجام کارهای کارشناسی و نیز مشخص شدن منابع تامین مالی انجام می شود، بررسی آنها زمان کمتری می برد و همچنین اجرایی شدن آنها بسیار سهل تر از طرح هایی است که مجلس مصوب می کند.

وی لازمه تحقق لایحه محور بودن مجلس را اشرافیت کامل دولت بر مشکلات کشور در عرصه های مختلف دانست و با تاکید بر اینکه نوع نوشتار و دقیق بودن لوایح باید مد نظر دولت باشد، یادآور شد: توجه به لوایح دولتی تا طرح های خود مجلس، دقت عمل، تعامل بیشتر و رعایت موازین و ظرافت های قانونی را در پی دارد.

ارایه لایحه از سوی دولت و طرح های نمایندگان مجلس در یک راستاست

اسماعیلی با اشاره به ارایه طرح های مختلف از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجائی که نمایندگان بسیار بیشتر از وزرا و دولتمردان با مردم ارتباط دارند و این روابط به طور چهره به چهره در شهرها، بخش ها و روستاهای کشور جریان دارد، باید برای رفع کمبودها و مشکلات نظرات و پیشنهادات خود را در قالب طرح ارایه دهند که در صورت تصویب برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی ارایه لایحه از سوی دولت و طرح های نمایندگان مجلس را در یک راستا و برای تحقق مطالبات مردمی ارزیابی کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که باید فاصله دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات داخلی و خارجی کمتر شود.

دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران اجرایی نادرست است

اسماعیلی دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران اجرایی را رویه ای بسیار غلط و نادرست خواند و با تاکید بر اینکه چنین مسایلی باید از صحنه سیاسی و اجرایی کشور زدوده شود، افزود: فرامین مقام رهبری در این خصوص فصل الخطاب همه نمایندگان است.

وی در عین حال یادآور شد: نمایندگان به دلیل نوع کار و نیز ارتباط مستقیم با مردم و نیز شناخت از ظرفیت های گوناگون مناطق کشور می توانند به عنوان مشاور در کنار وزرا و دولت قرار گرفته و آنها را در تعیین مدیران استانی و شهرستانی کمک کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم از این نهاد به عنوان مرکز ریل گذاری کشور یاد کرد و ادامه داد: در راس امور بودن مجلس، به نمایندگان و سطح کیفی آنها بستگی دارد و اگر افرادی کاردان، مجرب و شایسته به این مجموعه قانون گذاری و نظارتی راه یابند، بسیاری از مشکلات و حواشی مربوطه حل می شود.

اسماعیلی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن مجلس یازدهم گفت: البته این دوره از مجلس نیز دارای ایراداتی است که باید توسط کارشناسان مورد بررسی و رصد قرار بگیرد و می توان با آسیب شناسی، مجلس آینده را قوی تر کرد.

ایمن سازی راه های شهری و روستایی میانه ضروری است

این نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه یکی از مشکلات اساسی این شهرستان را مربوط به راه و ایمن سازی راه های شهری و روستایی دانست و یادآور شد: این شهرستان به دلیل وسعت زیاد و روستاهای محتلف از نظر برخورداری از راه های ایمن دچار مشکل است که در چهار سال گذشته تلاش هایی انجام و راه ۱۲۸ روستای منطقه بهسازی شد.

وی اظهار کرد: سختی بالای آب شرب میانه موجب رنجش مردم بود که من از ابتدای فعالیتم در زمینه حل این مشکل تلاش کردم و با بهره برداری از گرمی چای آب شرب سالم شهرستان تامین شد.

اسماعیلی پیگیری تامین آب شرب سالم شهر میانه، رفع مشکلات اینترنت و تلفن همراه، مشکلات بیکاری با افتتاح فاز های جدید فولاد آذربایجان را از جمله فعالیت های چهار ساله خود بیان کرد.

اسماعیلی پیگیری برای رفع مشکلات اینترنت و تلفن همراه و تلاش برای رفع مشکلات بیکاری با افتتاح فازهای جدید مجتمع فولاد آذربایجان را از دیگر فعالیت های چهار ساله خود در مجلس یازدهم بیان کرد.

اشتغال زایی و جذب سرمایه اولویت کارم خواهد بود

وی کتابی با عنوان خصوصی سازی نوشته دکتر خیرخواه را آخرین کتابی که مطالعه کرده است عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز به اطلاعات این کتاب از آن بهره بردم.

اسماعیلی با اشاره به ۳۵ سال کار اجرایی در آموزش و پرورش و استانداری گفت: با هدف خدمت به مردم و تجربه یک دوره نمایندگی مجلس وارد میدان انتخابات مجلس دوازدهم شدم و در صورت اعتماد مردم استغال زایی و جذب سرمایه گذاری در اولویت کارم خواهم بود.

وی اظهار کرد: در صورت سلب توفیق و رای نیاوردن در انتخابات مجلس دوازدهم، نقش خود را به عنوان سرباز نظام در عرصه های علمی و فرهنگی ایفا خواهم کرد .

مهدی اسماعیلی نامزد مجلس در حوزه انتخابیه میانه ملاحظات سیاسی و حزبی استیضاح را به حاشیه می کشد 2

* معرفی مهدی اسماعیلی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد تاریخ و تحصیل در مقطع دکترای مدیریت آموزشی

سوابق: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، رییس آموزش و پرورش در مناطق شهرستان میانه و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میانه و کسب رتبه دوم مرحله اول انتخابات در میانه با ۱۱ هزار و ۴۵۷ رای.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه برای کسب یک کرسی این حوزه روز جمعه ۲۱ اردیبشهت ماه برگزار می شود.

در مرحله اول انتخابات حوزه مریم عبداللهی با به دست آوردن ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی و سیدمرتضی حسینی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که سرنوشت ۶ کرسی در حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر به دور دوم کشیده شده است.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false