- ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت 10:32
- اخبار میانه
- کد خبر 142172
- 39 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
true
true
true
true
true
true
true
سایز متن /
true

دکتر عزیزه یوسفی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی تحت عنوان «ادبیات اخلاق آموزشی» را تألیف کرد.
به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، دکتر عزیزه یوسفی با بیان اینکه ایرانیان به درستی و روا به پیشینه علمی، فرهنگی و تمدنی خویش می بالند اظهار کرد: هر موجودی از لحاظ غریزه و خلقت، متناسب با زندگی خود در طبیعت مجهز شده است؛ ولی خدای توانا بشر را به گونه ای آفریده است که با وجود اینکه استعداد او از بعد تکامل بیش از دیگر موجودات است.
وی گفت: هر انسانی به یک سیستم تعلیم و تربیت نیاز دارد تا به پشتوانه قدرت اندیشه و اراده خود به کمال مطلوب خویش دست یابد.
عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی میانه تصریح کرد: آموزش، پلی میان امکان و فعلیت است. آگاه شدن یعنی از زندان رها شدن و انسان به واسطه آگاهی و دانش به حقیقت دست می یابد.
یوسفی اضافه کرد: تعلیم و تربیت از دغدغه های مشترک همه جوامع و از بنیان های زندگی اجتماعی بشری بوده که در تمام طول تاریخ، امری حیاتی و زیربنایی محسوب می شود.
مؤلف کتاب، ترقی و پیشرفت ج.امع را ارتباط مستقیم با تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: از راه تعلیم و تربیت می توان به رشد و توسعه فردی و اجتماعی و پیشرفت جوامع انسانی دست یافت.
یوسفی با بیان اینکه نقش برجسته آموزش در تعالی انسان ها و شکل گیری تمدن بشری برکسی پوشیده نیست گفت: در این میان، مراکز آموزش عالی با توجه به اینکه دانش آموختگان و تربیت شدگان آنها در آینده متولی آموزش نسل های بعدی می شوند، نقش ویژه ای در جامعه انسانی دارند.
عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی میانه خاطر نشان کرد: این جایگاه ممتاز سبب می شود مقوله اخلاق حرفه ای در این حوزه بیشتر از حوزه های دیگر، در کانون توجه اندیشمندان و صاحب نظران عرصه های فرهنگی، اخلاقی و دینی واقع گردد.
وی تاکید کرد: یک استاد حرفه ای و اخلاق مدار در کنار شرایط و امکانات سخت افزاری به پشتوانه توانمندی های علمی و رفتاری، نقشی اساسی در فرآیند یادگیری ایفا خواهد کرد.
مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی واحد میانه، یادآور شد: در این کتاب، مؤلف، شاخصه ها و اصول اخلاق آموزشی را از دیدگاه ها و آراری ادیبان و شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی احصا و در ارتباط با تئوری های تعلیم و تربیت و اصول اخلاق حرفه ای، تبیین و تشریح کرده است.
وی استفاده از یافته های این کتاب جهت تثبیت و تعمیق مطالب درسی را مفید و کارآمد برشمرد و گفت: از آنجا که استاد، مهمترین و تاثیرگذارترین عنصر آموزش تلقی می گردد، بحث اخلاق حرفه ای در آموزش و استانداردها و شاخص های آن مطرح می شود.
یوسفی بیان کرد: اثر پیش رو در قالب دو فصل و چندین زیر فصل، در ۱۸۰ صفحه، با تیراژ هزار نسخه در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه سامان یافته و به چاپ رسیده است.
true
true
false
true