×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳   - ساعت: ۱۵:۰۶
it is true
true
true
کمربند ایمنی ناجی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در یک حرکت ابتکاری نشست خبری هفته معلم را در روستای مایان در اولین مدرسه‌ای که کار معلمی را از آنجا شروع کرده بود، برگزار نمود.
به گزارش پایگاه خبری مهرصبا مرجع اخبار شهرستان میانه، معصومه درخشان- مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در یک حرکت ابتکاری و نوآور نشست خبری هفته معلم را در روستای مایان در همسایگی تبریز دراولین مدرسه‌ای که در آن درس داده بود برگزار کرد.به دعوت روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ما اصحاب رسانه دور هم جمع شده‌ایم تا به اولین مدرسه‌ای در اطراف تبریز برویم که مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تدریس خود را از آن مدرسه آغاز کرده بود.ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح راه روستای مایان را در پیش می گیریم.حدود ۴۵ دقیقه بعد به دبیرستان و هنرستان پسرانه امام جواد الائمه روستای مایان می‌رسیم.
صندلی‌های تک نفره در نمازخانه دبیرستان به صورت منظم چیده شده است. راهنمایی می کنند تا وارد شویم.به محض دیدن صندلی‌های چیده شده دلمان پر می کشد سوی نیمکت‌های کلاسمان، دوران خوش مدرسه، روزهایی که منتظر می‌شدیم خانم معلم و آقا معلم دفتر مشق شبم را خط بزند.یاد شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایمان، هدیه خریدن برای خانم معلم برای ابراز دوست داشتن و صدها خاطره دیگر.خاطره‌هایمان تمام شدنی نیستند و همین خاطره‌ها باعث شد تا فرصت را غنیمت شمرده و تا مدیرکل آموزش و پرورش از راه برسد خاطرات دوران مدرسه را بازگو کرده و به یاد آن روزها یادش به خیر بگوییم.

جعل امضای خانم مدیر

یکی از خبرنگاران خاطره معلم بهداشت و ناخن انگشتی که کوتاه نشده بود را تعریف کرد، در ادامه خاطره دوران دبیرستان و برگه‌های حضور و غیابی که به جای مدیر مدرسه امضاء کرده و به معلم درس هندسه داده بود را تعریف کرد.

کتک زدن ۳ پسر همکلاسی

یکی دیگر از خانم‌های خبرنگار خاطره کتک زدن سه پسر بچه همکلاسی خود را تعریف کرد که دوچرخه به او نمی‌دادند و این خانم خبرنگار آن سه پسر همکلاسی را کتک زده و دوچرخه آنها را گرفته بود و حسابی رکاب زده بود.خاطره دوست دیگر خبرنگار هم مربوط به شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های دخترانه بود.

هواپیما نقص فنی دارد

درست کردن هواپیمای کاغذی و آتش زدن و پرتاب کردن آن به سوی آقا معلم خاطره یکی از آقایان خبرنگار بود. وقتی آقا معلم می‌پرسه چرا این هواپیما آتش گرفته او هم جواب می دهد چون نقص فنی دارد.این طوری با خاطرات دوران مدرسه سرگرم شدیم تا آقای مدیر کل آموزش و پرورش هم از راه رسید.با ورود آقای مدیرکل به اولین مدرسه در نزدیکی تبریز و آغاز تدریس در این مدرسه برنامه به‌طور رسمی آغاز شد.قبل از آغاز نشست خبری تجلیل خبرنگاران از معلمان هنرستان و دبیرستان جوادالائمه به پاس بزرگداشت و گرامیداشت نام و یاد معلمان بزرگوار انجام شد. هر کدام از خبرنگاران با همراهی مدیر کل آموزش و پرورش در کلاس‌های درس حاضر شده و یک شاخه گل رز به همراه یک هدیه به پاس احترام به مقام معلم به آنها هدیه کردند.

کمربند ایمنی ناجی آقای مدیرکل

قبل از شروع رسمی نشست خبری از آقای مدیر کل درخواست کردم خاطره ای از حضور خود در این دبیرستان برایم تعریف کند.من اولین تدریس معلمی خود را از سال ۱۳۷۷ در شهرستان عجب شیر شروع کردم و تا پایان سال ۱۳۸۴ در عجب‌شیر بودم از سال ۱۳۸۵ درناحیه ۲ آموزش و پرورش و در روستای مایان در همسایگی تبریز مشغول به تدریس شدم.مدرسه مولا و امام جواد الائمه (ع) که به اینجا آمده‌ایم، اولین مدرسه‌ای است که به کار معلمی مشغول شدم. یک خاطره از آن روزها مربوط به تصادف در سه راهی مایان است. روز ۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ بود با خودرو پراید خود از مدرسه به تبریز برمی گشتم. در سه راهی مایان یک ماشین از بغل خیلی شدید به ماشین من زد و تصادف خیلی شدیدی صورت گرفت. اگر کمربند ایمنی نداشتم ستون فقرات من به شدت آسیب می‌دید خدا را شکر که کمربند ایمنی بسته بودم و این کمربند مانع از آسیب به بدنم شد. در آستانه تعطیلات عید نوروز بودیم و ما برنامه‌ریزی خانوادگی برای مسافرت داشتیم.آن روز بعد از مکافات خیلی زیاد ماشین را به شرکت بیمه بردم و از آنجا به مکانیکی رفتم.آخر شب از آقای مکانیکی درخواست می‌کردم هر چه زودتر ماشینم را رنگ زده و آن را تحویل دهد. ولی او اصلا قبول نمی کرد و می گفت اگر ماشین را رنگ بزنم الان ببری وزش باد تمام رنگ آن را بهم زده و خراب می کند.من هم اصرار می‌کردم ما خانوادگی به مسافرت میرویم و نمی توانیم آن را لغو کرده یا به تاخیر بیندازیم. خلاصه آقای مکانیک با مکافات زیاد ماشین را رنگ زد و تحویل داد.
علاوه بر این خاطره باید بگویم در مدرسه امام جوادالائمه شورای معلمان مدرسه خیلی باهم صمیمی و دوست بودیم.من ضمن اینکه اینجا تدریس می‌کردم دانشجوی دکتری هم بودم.خوب یادم است معلمان این مدرسه در جلسه دفاع رساله دکترای من در دانشگاه تبریز حضور داشته و مرا تشویق می‌کردند و این ناشی از حس صمیمیت و دوستی بین معلمان بود.
بعد از تعریف خاطره آقای مدیر کل نشست خبری هفته معلم به صورت رسمی آغاز می شود.مسعود سعادتی صحبت هایش را با گرامیداشت یاد و نام شهید مرتضی مطهری متفکر و اندیشمند بزرگ انقلاب اسلامی آغاز کرده و روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت.او در ابتدا از معرفی معلمان نمونه سخن گفت و افزود:انتخاب معلم نمونه از مدرسه شروع می شود.امسال ۱۲۰ معلم نمونه در منطقه و هفت معلم نمونه در سطح استانی انتخاب شده اند که در برنامه کشوری تجلیل می شوند. آقای مدیر کل یک خبر خوش از دانشگاه فرهنگیان داشت که گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگان دوبرابر شده است. او دیدار با نماینده ولی فقیه استان، گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری به عنوان تئوریسین فکری انقلاب اسلامی، تکریم جایگاه معلم، نواختن زنگ سپاس، تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته، دلجویی ازخانواده معلمان شهید در سطوح مختلف در تمام نواحی آموزش و پرورش و … را برخی از برنامه‌های اجرایی در هفته معلم ذکر کرد.

هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

سعادتی در ادامه با اشاره به تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیان داشت: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در آذربایجان شرقی حدود هزار نفر است. پیش از این آمار اعلام شده چهار هزار دانش آموز بود که بیش از سه هزار نفر از این دانش‌آموزان شناسایی شده اند که کجا هستند. متاسفانه تعدادی از آنها فوت کرده، تعدادی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند، تعداد دیگری از دانش آموزان شناسایی شده اند که معلول بوده و توانایی شرکت در کلاس درس را ندارند.در حال حاضر حدود یک‌هزار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را نمی‌دانیم کجا هستند. لازم است اشاره کنم که تعداد دانش‌آموزان لازم التعلیم در پایه اول که ثبت نام کرده‌اند ۹۹/۱۶ است که نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

مدارس کانکسی جمع می‌شوند؟

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تعداد مدارس تک دانش آموزی دوره ابتدایی را ۵۳ مدرسه اعلام کرد و در پاسخ به سوال وضعیتمدارس کانکسی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ عدد مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد در ۶۲ مدرسه کانکسی بیش از ۱۰ نفر دانش آموز درس می خوانند. در سفر اول ریاست جمهوری به استان مصوب شده بود مدارس کانکسی که ۱۰ نفر بیشتر دانش‌آموز دارد جمع‌آوری شود‌. در حال حاضر احداث ۹۰ درصد مدارس تمام شده یا در حال اتمام است.در مورد مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش آموز هم مصوب شده است اگر جمعیت روستا در حال افزایش بود احداث مدرسه در اولویت باشد.

۳۰ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی

تعداد مدارس موردنیاز استان سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود که آقای مدیرکل جواب داد: ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است.سعادتی در پایان به سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی حدود یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است. سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز ۳۰ صدم متر مربع بود که این رقم به ۴۶صدم متر مربع افزایش یافته است.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


مهرصبا
false